در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت: باغچه خلیل دارآباد اگر انتهای خیابان دارآباد بروید مسیری کوهنوردی مثل
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:19:41
باغچه خلیل دارآباد
اگر انتهای خیابان دارآباد بروید مسیری کوهنوردی مثل آبنیک یا دره حصارک قبل دانشگاه آزاد دارد.
البته الان درختان برگ هایشان روی زمین ریخته شده است ولی هوای تمیزی دارد،مثل بام تهران،بخشی از شهر را می‌بینید. در ابتدا مسیر مغازه دارد.درخت کاج اول مسیر سبز هستند.دارباد زمستان بی برگ هست.
در طول مسیر چند جای پر درخت کنار دو سه عدد بند دست ساز با سنگ چین هست که چال مگس نامش هست. تا باغچه خلیل با توقف صبحانه حدود چهار ساعت راه است.اگر کوهنورد نیستید از چال مگس بالاتر نروید مخصوصا اگر بارانی یا برف بود چون برگشتن سخت تر از رفتن است.

یک چشمه با آب زلال هم دارد که چشمه جهان نام دارد و میتوانید قمقمه خود را پر آب کنید ، در طول مسیر پاکوب ها ، روی یک تخته سنگ کوچک اسمش نوشته شده است ... دیدن ادامه ›› و می‌بینید.
کاخ مظفری داراباد درون بیمارستان مسیح دانشوری و موزه حیات وحش داراباد با رویا پارک و رصدخانه هم نزدیکش هست بوستان شطرنج نزدیکش هست که چیز خاصی ندارد ولی کوچه بالایی آن نگارخانه احسان است که مسیر بین نگارخانه و تفریحی ورزشی میثاق تیکه جنگل چنار قشنگی هست.

##
قبل از این که از آبشار چال مگس عبور کنم و به سمت باغچه خلیل برم زیاد با دارآباد حال نمی کردم و پاتوقم دربند بود. اما وقتی از صخره های مقابل آبشار بالا رفتم و بعد از 30 دقیقه شیب نسبتا تند به بالای دره رسیدم متوجه شدم که دارآباد از این جا به بعد تازه قشنگ میشه. فضایی زیبا، سبز و مشجر که عبور رودخونه دارآباد زیبایی اون رو دوچندان کرده.
برای رسیدن به باغچه خلیل، از پارکینگ دارآباد تا باغچه، تقریبا دو ساعت و نیم راه هست. دو قسمت از راه شیب دار هست که یکی همون ابتدای راه و قبل از کافه فرامرزه و قسمت دوم بعد از آبشار چال مگس که بیشتر به صخره نوردی شبیه هست و کمی خطرناکه و باید محتاط حرکت کرد. بعد از آبشار تقریبا نیم ساعت طول میکشه که راه هموار بشه و به یک دشت رویایی قدم بگذارید.
باغچه خلیل بعد از دو ساعت و نیم پیاده روی از پارکینگ قابل دسترس هست و با درختان متراکم و سایه های گسترده به شما خوش آمد میگه.
بعد از استراحت در باغچه خلیل می تونید از راه رفته برگردید یا این که از رحمان آباد پایین برید.
تماشای دارآباد بعد از آبشار چال مگس رو از دست ندید و حتما باغچه خلیل رو ببینید.
منبع اینترنت
##