در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا یوسف دوست درباره نمایش شیزوفرنی: پیشنهاد میکنم وقتتون رو هدر ندید و برام سواله چطوری این همه آدم به این
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:23:11
پیشنهاد میکنم وقتتون رو هدر ندید و برام سواله چطوری این همه آدم به این اجرا 5 ستاره دادن مگه توی مملکت کورا این اجرا رفته که این همه آدم گفتن این اجرا خیلی خوب بوده!

کاری پر از ادعا و خالی از معنا بود. متن نمایش به شدت متن بدی بود، بازیگرا حرف معنا داری نمیزدن! اجرا از عمل خالی بود. دیالوگ ها در حد لوده بازی های اینستاگرامی بود و هیچ طراحی حرکت و بدنی وجود نداشت. جالب اینکه دوتا بازیگر اول انگار بازی هاشون رو از فیلم وسریال هایی که قبلا بازی کرده بودن آورده بودن و حتی دریغ از ذره ای شناخت و آگاهی نسبت به حس و بدن کسی که واقعا دچار شیزوفرنیه، انگار تن دوتا بازیگر که از سر صحنه ی یه سریال دیگه آورده بودنشون لباس صورتی پوشونده بودن که بیان یه نیم ساعتی هم اینجا ادا اطفار(نه بازی) در بیارن و برن به بقیه ی زندگیشون برسن (حتی یکیشون لطف نکرده بود ساعتشو دربیاره).
گریم ها و صحنه واقعا بد بود! لباس ها با بی دقتی طراحی شده بودن.
رقص ها! شما فرض کن که میخوای از رقص سما استفاده کنی به صورت کاملا بی ربطی به کلیت داستان و اینا اول و آخر اجرا رقص سما میذاری که چی بگی؟ حرکت و بدن بازیگرای دیگه هم تعریفی از اون دو نفر که از سر صحنه ی دیگه ای اومده بودن نداشت! بازیگر یه جا زبونش میگرفت یه جا خوب میشد، یه جا سعی میشد متن ... دیدن ادامه ›› پر از حرف س باشه و جای دیگه یادش میرفت!
طراحی نور که اصن معنایی در اجرا نداشت! (چراغ های سالن روشن می شود، چراغ های سالن خاموش می شود.) الان یکی میاد میگه اون سایه هایی که مینداختن روی پرده ها پس چی اون ها هم به غایت استفاده ی دم دستی و ابتدایی از بود و واقعا بی معنی، اگر قرار بود چیزی در پس پرده گفته بشه و نشون داده بشه و... که نباید همون میومد در جا چند ثانیه بعد رو صحنه!

این اجرا متن که نداشت ولی این پراکنده گویی که ترکیبی بود از شوخی های اینستاگرامی، فیلم ها وسریال های بازیگرای اصلی، چند تا شوخی زیر تنبونی ارزون با تراش و مداد، چند تا شوخی تکرارشونده که به شدت بد اجرا میشدن، با دنبال هم دویدن و رقص و موسیقی که سعی میکرد به این شلم شوربا یه ریتمی بده ولی زورش نمی رسید و اجرا می افتاد! چند بار از ریتم کامل میفتاد و ریتم عوض میکرد! اصن این حجم از اجرای اشتباه که تازه پر از ادعا هم هست برام عجیبه.
درود
چقدر این کار بد ، توضیح داشته
اینقدر متوجه کار نشدید ک فقط میگوییم : ممنون ک آمدید

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بنظر نمیاد این نقد از روی دلسوزی باشه مخصوصا که به فهم بقیه تماشاگرها هم توهین شده و جالبتر اینکه اینکار دقیقا با بقیه نمایشهای قبلی هم انجام شده. نقدی خوبه که سازنده باشه ولی تلاش برای بریدن نان عوامل نمایش با گفتن جمله (وقتتون رو با دیدن این نمایش هدر ندید) اون هم در مورد تئاتری که مظلوم واقع شده و خیلی بیشتر از اینها به توجه و حمایت نیاز داره مورد تایید نیست.
این کار هم سرگرم کننده بود هم ذهن تماشاگر رو در مورد چالشهایی که یک بیمار اسکیزوفرنیا داره درگیر میکرد هم بازیهای نسباتا خوبی ارائه میکرد دارای قابهای زیبا بود مخصوصا رقص آخر (که باز زاده یک ذهن اسکیزوفرنیایی هست و به بی ربطیش نمیشه ایراد گرفت) و با توجه به بضاعت تئاتر طراحی صحنه، لباس و موسیقی قابل قبول و مرتبط با موضوع را داشت. خدا قوت به تمامی دست اندر کاران تئاتر که با این همه مشکلات برای ما اینهمه زحمت میکشید.
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
الف
بنظر نمیاد این نقد از روی دلسوزی باشه مخصوصا که به فهم بقیه تماشاگرها هم توهین شده و جالبتر اینکه اینکار دقیقا با بقیه نمایشهای قبلی هم انجام شده. نقدی خوبه که سازنده باشه ولی تلاش برای بریدن ...
مرسی که رفتید بقیه ی متنای من رو هم خوندید کاش همه رو میخوندید که متوجه بشید که جایی که خوب بوده رو خوبشو گفتم و جایی که بد بدشو و اگر میخوای از عوامل اجرا تشکر کنی برو به خودشون بگو چرا به من ریپلای میزنی اگر فکر میکنی ذهن اسکیزوفرنیایی اینطوری که اینجا نشون دادن جهان رو میبینیه بازم دمت گرم بهم توضیح بده فکرتو، اگر فکر میکنی اون رقص هم مربوط بوده بیا علت ارتباط رو بگو، بیا بگو چرا یه چیزی که میگی خوبه خوبه تشکر کردن رو همه بلدن، بهم توضیح بده چرا فکر میکنی من توهین کردم! لطفا توضیح بده به جای خط ها تشکر از عوامل و نونشون رو نبریدن و... اگر نیاز میدونی من یادآوری کنم تئاتر به جز نون دونی که شما بهش معتقدی هنر هم بوده و چه و چه!
۳۰ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید