در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک تیاتر |قزوین‌گردی|: خانه امینی‌ها حسینیه یا خانه امینی‌ها از خانه‌های زیبا و اعیانی قزوی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:29:44
خانه امینی‌ها
حسینیه یا خانه امینی‌ها از خانه‌های زیبا و اعیانی قزوین است که توسط محمدرضا امینی از تجار و اعیان قزوین در غرب رودخانه دیزج ساخته شد.

ساختمانِ دو طبقهٔ حسینیه در سال ۱۲۷۵ هجری قمری بنا گردید. در میان بنا سه تالار ساخته شده که امتداد آن‌ها به موازات یکدیگر از شرق به غرب است و میان دو حیاط شمالی و جنوبی قرار دارد.
تالارها دارای ارسی‌هایی است که در هنگام روضه خوانی با بلند کردن آن‌ها، هر سه تالار یکی می‌گردند و محوطه سر پوشیده بزرگ و آینه‌کاری زیبایی تشکیل می‌دهند. در وسط تالار بزرگ چلچراغ آویخته شده و فرش‌های تالار یک‌تخته و عتیقه هستند. زیر تالارها سرداب، زیرزمین، شربت‌خانه و انبار ساخته‌اند.

خانه امینی‌ها زیرزمین بزرگی دارد که لوکیشن ساخت مجموعه تلویزیونی سمندون بود. ساخت فیلم‌ها و مجموعه‌های زیادی چون کفش‌های میرزا نوروز، بانوی ... دیدن ادامه ›› عمارت و شب دهم نیز بوده‌است.

اروسی درب های کشویی جالبی هست که مثل کرکره مغازه بالا و پایین میرود و هر سی سانت بست برای نگه داشتن ارتفاع باز شدن دلخواه درب کشویی اروسی است که مهندسی جالبی دارد.

زیر زمینش مانند کولر آبی عمل میکند یعنی طرفینش پنجره های متخلخل آجری دارد که باد جریان دارد و در وسطش حوض آبی بزرگی است که جریان باد مانند کولر آبی ، دانه های آب را پخش می‌کند تا محیط خنک شود.

حیاطش هم حوض بزرگ و پر درخت است.
سالار ناجی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید