در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | شیوا درباره نمایش نیست، نیست، کلوچه نیست: خسته نباشید به عوامل نمایش موضوع و ایده‌ی اصلی جالب بود. و اینکه دنیا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:57:41
خسته نباشید به عوامل نمایش
موضوع و ایده‌ی اصلی جالب بود. و اینکه دنیای هر موجودی تنها حول ویژگی‌های خودش می‌گشت پیام ارزشمندی را منتقل میکرد. البته غافل شدن پدر و مادر از نوزاد در میان جنگل با انواع حیوانات برایم دور از ذهن بود.

ابعاد عروسک‌ها برای بچه‌ها جذاب بود و نقش میمون پرانرژی‌تر و جذاب‌تر از همه اجرا شد.

به نظرم جاذبه و کشش متن و فراز و فرود وقایع بالا نبود و تنها چند دقیقه بعد از شروع، تعدادی از بچه‌ها سرگرم حرف زدن‌های بلند و طولانی و راه رفتن شدند که البته نیازمند مدیریت همراهان بزرگتر است.
همچنین تغییر نقش شخصیت اصلی ابتدای نمایش به عروسک‌گردان، برای کودک کمی گیج‌کننده بود.

در کل فکر میکنم تماشای این نمایش شاد با دکور و عروسک‌های رنگارنگ آن برای کودکان زیر ۴ یا ۵ سال و کودکانی که ترجیح میدهند در طول نمایش کمتر غافلگیر و هیجان‌زده بشوند، تجربه‌ی خوبی باشد.
سلام. ممنون که به دیدن نماش ما نشستید و نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.🌹🎭🌹🎭
بیایید تجزیه و تحلیل نمایش کودک رو با منطق کودکانه انجام بدیم🙏🏻
اولین نکته مهم ما همیشه برای تولید نمایش تمرکز کردیم تا از عادت رایج که در بیشتر نمایش های کودک دیده میشه دوری کنیم اون هم تولید نمایش به بهانه کودک و به کام بزرگسال هست. یعنی همینطور که خودتون فرمودید ما یک موضوع رو انتخاب کردیم و کل نمایش رو بر پایه همان ادامه دادیم که این مهم یکی از اصلی ترین نکات در تولید نمایش کودک هست( تمرکز بر یک موضوع). اون هم موضوعی به این مهمی که برای کودکان عزیزمان قابل فهم و درک باشد که هر موجودی در جایگاه خودش با ارزش و قابل احترام هست. از موسیقی اضافه و تیکه کلام هایی که باعث میشه بزرگسال لذت ببره دوری کردیم و دوری خواهیم کرد اما همانطور که خودتون اشاره کردید به ایجاد جذابیت اصولی از طریق رنگ و فضا سازی های مختلف در راستای نمایشمون برای کودکان بهره ... دیدن ادامه ›› بردیم.
کاراکتر اصلی ما میمون هست که در ۴۵دقیقه اجرای نمایش نقش دیگه ای رو ایفا و عروسک دیگه توسط عروسک گردان گردانده نمیشه.🙏🏻

و در آخر مطمئنن هیچ نمایشی بدون ضعف نیست چون هنر و اجرای تئاتر و خلاقیت هیچ نقطه پایانی ندارد.

۳۰ فروردین
پویا شش پری
سلام. ممنون که به دیدن نماش ما نشستید و نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.🌹🎭🌹🎭 بیایید تجزیه و تحلیل نمایش کودک رو با منطق کودکانه انجام بدیم🙏🏻 اولین نکته مهم ما همیشه برای تولید نمایش تمرکز کردیم ...
ممنونم از توجه و زحمات شما.
درست می‌فرمایید. به همین خاطر من هم نظرم رو با توجه به واکنش بچه‌ها در سالن نوشتم و صرفا گیرایی دیالوگ‌ها و ریتم نمایش رو با ذائقه‌ی خودم به عنوان یک بزرگسال در نظر نگرفتم.
قطعا از ویژگی‌های اصلی یک نمایش خوب کودک، تناسب دیالوگ‌ها، موسیقی و تکیه کلام‌ها با گروه سنی و دنیای بچه‌هاست و اگر غیر از این باشه، نمایش مورد انتخاب من و بسیاری‌ از پدر و مادرها نخواهد بود.
به نظرم استفاده از عناصر جذاب برای بزرگسالان به هیچ وجه راه مناسبی برای بالا بردن کشش نمایش نیست و متوجه ارتباط این بخش از پاسخ ... دیدن ادامه ›› شما با نقد خودم نشدم.
برای شفاف کردن منظورم از ریتم و کشش، معنای آن از نظر من این است: تنظیم زمانی و ترتیب وقوع وقایع در نمایش و جذابیت و تاثیرگذاری داستان، شخصیت‌ها و رویدادها برای مخاطب که کمک میکنند داستان به شکلی جذاب و متناسب با ذائقه‌ی کودک ارائه شود.
در مورد شخصیت اصلی هم، منظورم شخصیت اصلی غیر عروسکی ابتدای‌ نمایش(خانم دکتر) بود که بعد عروسک‌گردانی را هم به عهده داشتند.
۳۰ فروردین
شیوا
ممنونم از توجه و زحمات شما. درست می‌فرمایید. به همین خاطر من هم نظرم رو با توجه به واکنش بچه‌ها در سالن نوشتم و صرفا گیرایی دیالوگ‌ها و ریتم نمایش رو با ذائقه‌ی خودم به عنوان یک بزرگسال در نظر ...
سلام بازهم ممنون که به دیدن نمایش ما اومدید.
لازم میدونم نکته ای رو خدمتتون عرض کنم🌹
نمایشنامه نیست نیست کلوچه نیست بر اساس کتاب داستاتی به نام یک موجود عجیب از انتشارات کانون نوشته شده که کتاب داستان بارها تجدید چاپ شده.
نگارش نمایشنامه زیر نظر مستقیم استاد حسن دادشکر نوشته شده که یکی از قدیمی ترین اساتید و صاحب نظران هستن.

سپس توسط شورای مرکز تئاتر خوانده شده و کارشناسی های لازمه را گذرانده.

در جشنواره بین المللی اردکان وجز نمایشنانه های برگزیده ... دیدن ادامه ›› بوده

و همینطور در جشنواره خیابانی جلفا نمایشامه ای با همین محتوا اما با ساختار اجرایی دیگر از بین ۹۵اثر انتخاب و وارد جشنواره شده.
با توجه به این نکات فکر نمی کنم متن ضعیفی باشه.

و با شناختی که از بچه ها دارم فکر نمی کنم کودکی با حضور این تعداد عروسک و جابجایی صحنه و حضور عروسک گردانان در نقش های مختلف در صحنه های مختلف به زبون بیاره که اون خانم نقش دامپزشک رو بازی کرد و بعد اومد شد عروسک گردان من دوست نداشتم و برام دلنشین نبود چرا که جنگلبان نمایش ما نیز در صحنه های دیگه ۲نقش دیگه رو ایفا میکنه و به نوعی در روند نمایش و شیوه اجرایی ما این یک قرارداد هست و بچه ها با منطق خودشون میپذیرن مگر در موارد معدود که من تاحالا ندیده و نشنیدم🌹🙏🏻
و فکرمیکنم شما اجرای دوم ما رو دیدید که دو کودک حتی در ورد تماشاگران عزیز بدون حضور خانواده وارد سالن شده بودن و حتی قبل از شروع نمایش هم توسط مسئول سالن کنترل نمیشدن که اونم بخاطر سن کمشون بود.
باز هم میگم هیچ نمایشی بدون ایراد نخواهد بود.
و در پایان شما رو دعوت میکنم مهمان بنده باشید و به دیدن نمایش نگو نمیشه ما بیایید که با شیوه اجرایی متفاوتی نسبت به نمایش نیست نیست کلوچه نیست هست.
به امید دیدار
۰۴ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید