در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک کتاب |سمنان و شهمیرزاد - همراه با رضا علیزاده|: موزه تاریخ شهر سمنان حیاطش رایگان است،که پر از گل های محمدی در اردیب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:47:56
موزه تاریخ شهر سمنان
حیاطش رایگان است،که پر از گل های محمدی در اردیبهشت است و خیلی قشنگ میشود ولی خود موزه چهل هزار تومان بلیت دارد می‌گفت لوازم خانگی صد سال اخیر است.کافه هم دارد،جنب عمارت امیر است. غروب ها باز است.

##موزه تاریخ شهر سمنان در خانه تاریخی امیر (فامیلی) با مجموعه شخصی امیر عزیزالدین پژوهشگر سمنانی فعال است. اختراعات و رویدادهای صد سال اخیر به ویژه با محوریت شهر سمنان با گذری از سده چهاردهم در این موزه قابل مشاهده است و می تواند بهترین بازدید در آغاز قرن پانزدهم برای شناخت این شهر باشد.

این بنا به دو فاز موزه و سفره خانه تقسیم شده است، که موزه آن شامل: اتاق چاپ، رادیو، تلفن، آب، اتاق نشیمن، اسناد، سینما، موسیقی، مطبخ و اتاق ... دیدن ادامه ›› عکس می باشد.
همچنین مجموعه‌هایی چون مجموعه ابزار سلمانی، خطاطی و دستگاه بستنی‌ساز با قدمت یک قرن و ساعت ورود و خروج با قدمت ۸۰ سال و ساعت کوکو، اولین دستگاه چاپ، اولین کامپیوتری که وارد سمنان شد، اولین رادیوهایی که با سکه و با نفت کار می کردند و ۳۵ دستگاه تلفن با برندهای مختلف و همچنین بزرگترین سند و وقفنامه آب سمنان به طول شش متر، شیرهای آب قدیمی و ساعت آبی، ۱۰۰ سند قدیمی از اواخر قاجار تا دوران معاصر و اشیا و ابزارهایی که از تجاوز ارتش سرخ در سمنان به جای مانده، از جمله کوپن آذوقه مربوط به جنگ جهانی اول و دوم و اولین قرارداد تجاری سمنان با دولت روسیه، برگه تعرفه انتخابات مجلس سنا وشورای ملی مربوط به سال ۱۳۳۱ و… قرار دارد.
این موزه در باغ فردوس، خیابان میرزا بزرگ شیرازی، کوچه باغ امیر واقع شده است. ورودیه موزه در اردیبهشت ماه 140۳ چهل هزار تومان بود و کارشناس مطلع این مجموعه، اطلاعات کاملی را در مورد موزه در اختیار ما قرار دادند و در انتها یک آتلیه زیبا در اختیار خانواده پر جمعیت ما قرار دادند تا با عکاسی در آن محیط نوستالژیک، خاطرات خوشی را در کنار هم بجا بگذاریم.
نت##
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید