در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک کتاب |سمنان و شهمیرزاد - همراه با رضا علیزاده|: مسجد شاه (امام) سمنان این مسجد به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته و در ز
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:25:19
مسجد شاه (امام) سمنان
این مسجد به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته و در زمان سفر ناصرالدین شاه از تهران به مشهد که در مسیر از سمنان نیز می‌گذشتند، رونمایی شد.

مثل مساجد قزوین ساخته شده است و دارای حیاط برای برگزاری نماز با فرش است.در قسمت هایی از آن سقف مسقف دارد. حوض سمت توالت زنانه و سقف آن جالب است. موزه سکه کومش هم در آنجاست.شهر کوچک سمنان که در مسیر جاده ابریشم از خراسان به ری بود، کارکرد اصلی سمنان بازار آن به خاطر جاده ابریشم برای مازندرانی ها بود و هم اکنون نصف مردم شهر کوچک به زبان مازندرانی صحبت میکنند،سمنان خانه ها بیشتر ویلایی است و با کمتر از یک تومن میتوانید آپارتمان بخرید یا با صد تومن رهن کنید ارزانی خانه مناسب است.
شهر سمنان در هفتاد کیلومتری شهر فیروزکوه است که نیم ساعته به آنجا میروند ولی جاده آن دوازده متری است و روشنایی معابر ... دیدن ادامه ›› کمی دارد.

ازطریق سمنان یا دامغان به کیاسر ساری هم راه دارد. مردم بومی استان سمنان ، زبان مازندرانی هستند،استان سمنان در پنجاه سال قبل از استان مازندران ، همانند کاشان و استان گلستان جدا شد.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید