در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک کتاب |سمنان و شهمیرزاد - همراه با رضا علیزاده|: امامزاده یحیی سمنان در بازار بنا به گواهی «ابن شهر آشوب» در مناقب و
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:00:05
امامزاده یحیی سمنان در بازار

بنا به گواهی «ابن شهر آشوب» در مناقب و صاحب عمدة الطالب و کشف الغمه و کتب دیگر و تأیید محمدصالح حائری مازندرانی که سال‌ها در جوار بقعه سکونت داشته و تحقیقات فراوانی در خصوص این بقعه و سایر بقاع سمنان انجام داده‌است، صاحب بقعه، فرزند بلافصل موسی کاظم امام هفتم شیعیان است که در سال ۱۹۸ هجری قمری هنگام مسافرت علی بن موسی الرضا از مدینه به مرو جزو همراهان او بود و برادرش وی را جهت ارشاد مردم، مأمور کرد. بعد از کشته‌شدن علی بن موسی الرضا به تحریک مأمون خلیفه عباسی، یحیی بن موسی نیز در سمنان، کشته شده و در محل کنونی به خاک سپرده شد.
قدمت گنبد عظیم بقعه، که بر بالای حرم و بر روی چهار فیل پوش استوار است مربوط به قرن هشتم و دوران مغول می‌باشد. این گنبد پیازی شکل بوده و نمای خارجی آن را کاشی‌های فیروزه‌ای پوشانده که کاشی‌کاری آن در سال ۱۳۴۸ انجام شده‌است.
منبع نت
سوزان این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید