در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک کتاب |سمنان و شهمیرزاد - همراه با رضا علیزاده|: آب انبار کارخانه یا تدین معمولی بود ولی گویند یکی از زیباترین آب‌ان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:37:28
آب انبار کارخانه یا تدین

معمولی بود ولی گویند یکی از زیباترین آب‌انبارهای سمنان و جالب‌ترین آب‌انبار حاشیه شمالی کویر را می‌توان آب‌انبار کارخانه به حساب آورد. در کنارش باغ عمارت سابق نساجی خیلی قشنگ است و مثل باغ عفیف آباد شیراز است.رستوران دارچین هم سمت دیگرش است. باغ عمارت امیر و موزه تاریخ معاصر شهر سمنان هم نزدیکش است.

این آب‌انبار به علت مجاورت با کارخانه ریسندگی و بافندگی شهر سمنان که خود نیز دارای قدمتی حدود 80 ساله است به این نام خوانده می‌شود.

آب انبار کارخانه در سال 1310 هجری شمسی یعنی همزمان با احداث کارخانه مذکور توسط حاج علی نقی کاشانی تاجر معروف وقت ساخته شده است.

این ... دیدن ادامه ›› آب‌انبار دارای سر در زیبا مزین به تزئینات آجری عالی است. دو طرف آب‌انبار، اندکی به جلو متمایل شده و به این ترتیب، طرح ذوزنقه‌ای پیش فضای آن را به وجود آورده است.

بر بالای مدخل ورودی، تزئینات گچبری همراه با نقوش اسلیمی، وجود دارد که در آن نقش دو شیر نیز به چشم می‌خورد.

در این آب‌انبار، کتیبه‌ای وجود ندارد و سقف آن گهواره‌ای کوتاه با تزئینات آجری ساده است.
نت
سوزان این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید