در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش یک سفر یک کتاب |سمنان و شهمیرزاد - همراه با رضا علیزاده|: عمارت نساجی حیاطش پر از گل محمدی و درخت است و اکنون توت های آن رسیده
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:13:29
عمارت نساجی
حیاطش پر از گل محمدی و درخت است و اکنون توت های آن رسیده است. شبیه کاخ عفیف آباد شیراز یا چهل‌ستون اصفهان است. یعنی رو به حوض چهارده ستون دارد که درون حوض آب ، تبدیل به ۲۸ ستون میشود. این باغ عمارت اداری صد ساله سابق نساجی، قشنگ ترین جای شهر سمنان است که در میدان مشاهیر( که یک مجسمه مثل میدان فردوسی تهران دارد)، جنب آب انبار تدین یا رستوران معروف دارچین است. باغ عمارت امیر و موزه تاریخ معاصر شهر سمنان هم نزدیکش است.عمارت کاخ نساجی ساختمان شورای شهر فعلی سمنان است.

سمنان نان شیر مال ارزان و خوشمزه با دانه ای ده هزار تومان دارد. ته چین آن معروف و خوشمزه است و از سبزی پلو سمنانی با گوشت بره آن تعریف می‌کردند.
این عمارت در مجاورت آب انبار تدین یا آب انبار کارخانه است،اب انبار در سال 1310 هجری شمسی یعنی همزمان با احداث کارخانه مذکور توسط حاج علی نقی کاشانی تاجر معروف وقت ساخته شده است.
این آب‌انبار به علت مجاورت با کارخانه ریسندگی و بافندگی شهر سمنان که خود نیز دارای قدمتی حدود 80 ساله است به این نام خوانده می‌شود.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید