در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | امین موسوی ت درباره گردش تهران‌گردی به زبان انگلیسی |موزه دکتر حسابی|: موزه دکتر حسابی دیدن حوض نیلوفر خانه دکتر حسابی را با دالانهایی سرسبز
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:17:37
موزه دکتر حسابی
دیدن حوض نیلوفر خانه دکتر حسابی را با دالانهایی سرسبز و آلاچیق را در این روزها از دست ندهید.ورودیه فقط ده هزار تومان است.
موزه دکتر حسابی نه صبح تا چهار بعد از ظهر باز هست . کنار باغ موزه هنر ایرانی هست.درب سبزرنگ چوبی بزرگ، سمت چهار راه حسابی ، روبروی گوشت فروشی هست.بلیط موزه ده هزار تومان هست.
یک باغ بزرگ چهار طبقه هست که حیاط حوض نیلوفر و پردرختی دارد.
یک طبقه هم حدود سی هزار جلد کتاب دارد که میتوانید ببینید.
پسرش ایرج در همانجا ساکن هست و کتاب استاد عشق که در مورد دکتر حسابی است را پسرش نوشته است نود هزار تومان هست و در نگهبانی برای فروش دارد.
در هر طبقه دورتادورش بالکن قشنگی روبه درختان دارد. در حیاط بنز دکتر ... دیدن ادامه ›› حسابی هست.
طبقه چهارم و سوم هم موزه هست.طبقه آخر بیشتر لوازم شخصی ایشان هست. یک راهنما دارد که چیز زیادی نمی‌داند.
طبقه سوم افتخارات و کارهایشان هست مثلا دوازده سال نماینده مجلس بودند،رییس مجلس سنا بودند. وی بدلیل مخالفت با قراردادهای کنسرسیوم و کاپیتولاسیون توسط عوامل شاه و آمریکا ، خودرویشان منفجر میشود که نیمی از بدن دخترشان سوخت، خود و پسر و همسرش هم آسیب دیدند. وی پس از نطقی که پس از این ترور با برانکارد در مجلس سنا میکند از مجلس سنا اخراج میشود.

ولی طراحی های مهندسی ایشان جالب هست. مرد سال علمی جهان در سال ۱۹۹۰ شد.خودش نیروگاه برق ابی،پل،جاده،رادیو،دانشگاه تهران و... می‌ساخت.
وی فیزیک را در دانشگاه سوربن فرانسه خواند،یعنی در مدت هفت سال،هشت عدد لیسانس(عمران،ریاضی،برق،معدن) و یک دکترای فیزیک میگیرد.ایشان دیپلم ادبیات از دانشگاه آمریکایی بیروت بودند. در آن مدت هفت سال دو سال پزشکی و حقوق هم میخوانند.

وی تنها شاگرد ایرانی انیشتین بودند و نظریه بی نهایت بودن ذرات را دادند.انیشتین یهودی و از نسل ابراهیم بود دکتر حسابی هم سید و از نسل محمد و ابراهیم بود.

دکتر حسابی زمان مدرسه دبیرستانش مصادف با انقلاب مشروطه ایران و جنگ جهانی اول شد که میلیون ها ایرانی دچار قحطی،مرگ و گرسنگی شدند ولی ایشان در بیروت بودند و طبق حکمت روزگار، فقط برای ده سال (از هفت سالگی تا هفده سالگی که لیسانس گرفتند)این آقازاده برخی از فلاکت مردم ایران را که رجال قاجار بر ملت ایران تحمیل میکردند و ملت ایران بی پدر میشدند همچون ملت ایران چشیدند.البته جناب دکتر حسابی همچون دکتر مصدق یک چهره ملی مذهبی شدند (بر اثر عملکرد پدرانشان که به چشم لمس کردند).

حاج یمین الملک پدربزرگ دکتر حسابی در زمان احمد شاه قاجار،وزیر دارایی بودند.پدرشان سید بود و بعد از طلاق دادن مادر دکترحسابی ، پدرش باجناق ناصرالدین شاه شد پدرش وزیر و سفیر بود.پدر سیدش بخاطر باجناق شدن با ناصرالدین شاه ، دستور میدهد زن و فرزندانش را در بیروت از خانه کنسولگری بیرون بیاندازند. وی همچون پدرش سناتور شد.

سوزان این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید