در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
پیرو اعلام عزای عمومی، اجرای نمایشها از یکشنبه ۸ تا پایان پنجشنبه ۱۲ مهر لغو شد. لطفا منتظر اطلاع‌رسانی از سوی پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشید.
تیوال | هفتمین هنر درباره نمایش حق با مردم بود: پایان نمایش انصافا دل شکسته شدم! حتی وقتی رسیدم منزل این دل شکستگیِ آم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:00:57
پایان نمایش انصافا دل شکسته شدم! حتی وقتی رسیدم منزل این دل شکستگیِ آمیخته به خشم و غصه رهایم نکرد! همش با خودم زمزمه میکنم ایبسن نیستی ببینی اصحاب هنر ما چه به روز نمایشنامه ات آورده اند! شخصیت اصلی نمایشت را که تا آخر مدافع حقیقت بود و در روشنایی ماند، باژگونه به تصویر کشیده اند! وقتی پسران ایبسن و کاپیتان از شخصیت ها حذف شدند باید حدس میزدم که چیزی در راه است😔 خوشحالم که قبل از دیدن این اثر نمایشنامه اش را مطالعه کردم! واقعا این برخورد و شقه کردن اثر یک نویسنده روا نیست... اخلاقی نیست... هم توهین به نویسنده است و هم...
به هر روی بازیهای خوب و درجه یکی را شاهد بودم با یک دکور و نورپردازی قابل قبول! امیدوارم همه تا جای ممکن پوینده راه راستی باشیم... مخصوصا اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که نقش بسیار بسیار خطیری در آموزش و سرنوشت ملت ها بازی می‌کنند!
الان واقعا چه امتیازی باید به این نمایش داد؟ 🤔 😐 پنجی که به احترام و پاسداشت ایبسن و راستی تبدیل به یک میشود!
ایبسن درسته
۲۵ مرداد
سیدمحمدصادق سیادت (siyadat)
باسلام و احترام؛
ممنونیم از اینکه مارا تماشا کردید
باید خدمت شما عرض کنم که این نمایش «حق با مردم بود» نام دارد و تنها برداشتی از نمایش دشمن مردم است؛ بدون شک اگر نمایشنامه جناب ایبسن بود بسیاری از موارد می بایست رعایت شود اما این نمایشنامه به نویسندگی آقای علی نیکزاد است.
در برداشت شما می توانید برداشت شخصی خودتان را از متن بگویید و هر کجای آن را دوست دارید تغییر دهید و این یک نوع خلاقیت است نه توهین
ما نیز همانند همه هنردوستان از علاقمندان به جناب ایبسن هستیم
سیدمحمدصادق سیادت
باسلام و احترام؛ ممنونیم از اینکه مارا تماشا کردید باید خدمت شما عرض کنم که این نمایش «حق با مردم بود» نام دارد و تنها برداشتی از نمایش دشمن مردم است؛ بدون شک اگر نمایشنامه جناب ایبسن بود بسیاری ...
دوست گرامی سپاس از توجه و پاسخ ارزشمندتون! خدمت جنابعالی عرض کنم وقتی در تیوال در بالای پوستر نمایش نوشته شده بر اساس نمایشنامه دشمن مردم قضیه متفاوت است اگر نوشته میشد اقتباسی از این نمایشنامه یا اقتباسی شخصی از این نمایشنامه مطلب فرق می‌کرد! در نظر داشته باشید خیلی از مخاطبین محترم این نمایش شاید یرای اولین بار است که با نام ایبسن یا نمایشنامه دشمن مردم مواجه میشوند و حال در نظر بگیرید با ایبسن ایرانی شده که شباهت زیادی به شخصیت برخی حضرات نان به نرخ روز خور دارد مواجه میشوند و برای همیشه این نمایش و شخصیت ایبسن این گونه در ذهنشان نقش میبندد که صد البته به نظر بنده صحیح نیست!
مثالی بزنم این حرکت مثل سانسور یک کتاب میماند که نویسنده ای که در ذهن من مخاطب نقش میبندد و با شخصیت و افکار نویسنده واقعی متفاوت است و نویسنده ای است که صلاح دانسته اند این گونه معرف مخاطب ... دیدن ادامه ›› باشد.
از سوی دیگر الان در سینمای مسلط دنیا یک مفهوم بسیار زشت در حال تکوین و مخابره است و آن اینکه انسان برای حمایت از خانواده اش مجاز به انجام هر عمل زشت و غیر اخلاقیست. دقیقا مفهومی که با روحیه از خود گذشتگی و ایثار و راست کرداری باستانی ما شرقی ها در تضاد کامل است. ایبسن نمایش و شخصیت دکتر استوکمان شما متاسفانه در انتها اینگونه معرفی شد (قابل توجه جناب نیکزاد گرامی).
باز هم سپاس تندرست، کاوشگر و در صلح باشید 🌿
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید