در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احسان طهماسبی درباره نمایش دکلره: جوابیه خانم نازنین یاری (به دلیل تمایل ایشون نظرات در ادامه پست نمی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:55:03
احسان طهماسبی (tahmasbi)
درباره نمایش دکلره i
جوابیه خانم نازنین یاری
(به دلیل تمایل ایشون نظرات در ادامه پست نمی اید و در پست جداگانه بررسی میشود!)

با احترام به شما سرکار خانم یاری بنده نظر شما رو نقد نمیدونم! صرفاً بیان یا عدم بیان ویزگی های تاتر آوانگارد یا مستند به دلیل سواد یا عدم سواد نظر دهندگان! (که البته دکلره جز هیچ کدام از این دسته تاتر ها طبقه بندی نمیشه و برای مستند بودن زود هست و برای آوانگارد بودن دیر!) مشکلی از مشکلات فراوان دکلره رو حل نمیکنه! نگاه شما نسبت به این تاتر به شدت کلی هست به طوری ریز مشکلات متعدد این اجرا رو نمیتونین به وضوح ببینین... برای مثال ایرادهای وارده به بازی های خشک و غیر قابل انعطاف (البته به جر خانم رشیدی) و عدم تسلط کافی به متن نمایش که بارها در طول اجرا به شکل های مختلف خودش رو نشون میداد و نور نامناسب و دکور به شدت دست چندمی و ... چیزی نیست که با تقسیم بندی انواع تاتر بشه ازش رونمایی نکرد!

ضمناً لازم میدونم پنج نکته رو اضافه کنم :

1- در طول جشنواره مونولوگ لیو که چند ماه پیش در خانه ی هنرمندان برگزار شد چند اجرای دیگه به ... دیدن ادامه ›› شکل های بسیار بالاتر و بهتر از این اجرا و با همین شکل به روی صحنه رفت و به مراتب بسیار قوی تر و بهتر بودند. البته بعید میدونم که شما آن کارها را ملاحظه فرموده باشید به این جهت که احساس میکنید که کار جز کارهای جدید و تازه وارد به ایران هست!!!

2- مهد نمایش های روزنامه ای رو بیشتر به کشور برزیل نسبت داده اند که بیشتر هم به شکل خیابانی اجرا میشده است... بنابراین سانفرانسیسکو هم چندان شهر مناسبی برای تماشای این گونه اجراها نیست!

3- خانم برومند کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارند و ایشون کارهای تاتری از جمله

شهر کوچک ما
آدم آدم است
کدو قلقله و دیو آنتیگون
نبیه دانا
دزد و رنگ قرمز
الدوز و کلاغ‌ها
داستان ضحاک
کلاه و شالواره
یک جفت کفش برای زهرا
افرا یا روز بر می‌آید به کارگردانی بهرام بیضایی


رو کار کردند! (به این لیست کارهای تاتری ایشون سی و سه فیلم دیگر در نقش های کارگردان, تهیه کننده, بازیگر و نویسنده نیز اضافه کنید(به نقل از ویکی پدیا)) بنابراین حرف شما در مورد ایشون توهین به شخصیت هنری ایشون به حساب میاد!


4- خانم برومند تنها شخصیت هنری نبودند که به این اجرا و بازیها اعتراض داشتند و اگر شما کمی بیشتر دقت میکردید چهره ی برخی اشخاص ار جمله جناب مسعود دلخواه (که برای اتمام تاتر لحظه شماری میکردند!) کاملا خبراز احوال پریشانشون داشت! البته اگر شما جناب دلخواه رو به عنوان شخصیت تاتری قبول داشته باشید چون ایشون کار عروسکی انجام نداند! لازم هست اضافه کنم با صحبت های بنده با سایر هنرمندان هم که در آن روز حضور داشتند نظراتی منفی بسیاری قابل درک بود . (که البته به جهت عدم اطلاع از تمایلشون برای درج نظرات از بیانش امتناع میکنم)

5- نکته ی آخر هم اینکه بنده طهماسبی هستم و نه طهماسب!
سلام....من خیلی از موضوع اطلاعی ندارم...اما مشخص که از دکلره دل خوشی ندارید...متاسفانه من ندیدم...امروز قراره برم و ببینم....در مورد کارهایی که تو خانه هنرمندان اجرا شده بیشتر توضیح میدین؟یعنی می شه اسم ببرین؟خیلی دوست دارم نظرتون و راجع به....نظمیه زنان...مترسگ....عجایب المخلوقات و آنتیگونه بدونم....
۲۷ شهریور ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید