در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امیرهوشنگ فیروزابادی: برندگان شصتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین معرفی شدند. تورج اصلانی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:58:46
برندگان شصتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین معرفی شدند.

تورج اصلانی، فیلمبردار ایرانی موفق شد جایزه بهترین فیلمبرداری را برای فیلم "فصل کرگدن‌ها" به کارگردانی بهمن قبادی به دست آورد. مجید برزگر، کارگردان فیلم "پرویز" هم جایزه ویژه هیأت داوران را در بخش کارگردانان جدید گرفت.

به گزارش کافه‌سینما به نقل از سایت رسمی جشنواره سن‌سباستین، فیلم «در خانه» به کارگردانی فرانسوا ازون، موفق شد جایزه صدف طلایی این دوره جشنواره سن‌سباستین را به خود اختصاص دهد. این، تنها جایزه فیلم جدید فرانسوا ازون از این جشنواره نبود. ازون همچنین موفق شد جایزه بهترین فیلمنامه را هم در بخش مسابقه به خود اختصاص دهد. درام سیاه و سفید «سفید برفی» به کارگردانی پابلو برگر هم توانست جایزه ویژه هیئت داوران را به دست بیاورد. این فیلم، یکی از مطرح‌ترین و پر سر و صدا ترین آثار نمایش‌داده شده در جشنواره امسال بود که با استقبال بسیار خوبی هم روبه‌رو شد. فرناندو توئبا هم برای ساخت فیلم «آرتیست و مدل» جایزه کارگردانی جشنواره امسال سن‌سباستین را به خود اختصاص داد. کتی کاسنی برای فیلم FOXFIRE و ماکارنا گارسیا برای فیلم سفید برفی، مشترکاً جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آوردند. این در حالی است که جایزه بهترین بازیگر مرد به خوزه سانکریستان برای بازی در فیلم «مرد مرده و شاد بودن» تعلق گرفت. جایزه ... دیدن ادامه ›› بهترین فیلمبرداری هم به تورج اصلانی برای فیلمبرداری فیلم فصل کرگدن رسید.

در بخش کارگردانان جدید، فرناندو گاتزونی اروگوئه‌ای جایزه 90 هزار یورویی را دریافت کرد. این در حالی است که فیلم پرویز به کارگردانی مجید برزگر، نماینده ایران در این بخش هم توانست جایزه ویژه هیئت داوران را به دست بیاورد.

ریاست هیئت داوران این دوره بر عهده کریستین واشون، تهیه‌کننده آمریکایی بود. در کارنامه واشون، تهیه آثاری چون پسران گریه نمی‌کنند، دور از بهشت، من آنجا نیستم و مجموعه کوتاه تلویزیونی میلدرد پیرس به چشم می‌خورد.