در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | منا رجبیه فرد: امروز 16 دسامبر نود و پنج سالگی "آرتور سی کلارک" (2008- 1917) نویسنده،
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:25:58
امروز 16 دسامبر نود و پنج سالگی "آرتور سی کلارک" (2008- 1917) نویسنده، مخترع و دانشمند بریتانیایی بود. وی نویسنده اثر معروف "2001:اودیسه فضایی" است، که استنلی کوبریک به خوبی شاهکاری تکرار نشدنی از این اثر بزرگ را به تصویر کشید.

کلارک در رشته فیزیک و ریاضیات تحصیل کرد و دارای مدال درجه یک این رشته تخصصی بود. برخی از دیدگاه های وی براساس عرفان شرقی است و از این جهت حتی "2001:اودیسه فضایی" وی را نیز ملهم از عرفان اساطیری، اساطیر یونان، عرفان بودیسم و هند می دانند. او تنها نویسنده داستان های علمی- تخیلی نبود بلکه در زمینه علمی هم آثاری از خود برجای گذاشت. کلارک انسان بزرگ و عجیبی بود. او در یکی از کتاب هایش می گوید : " جهان آنقدر بزرگ نیست که ما تصور می کنیم.....جهان آنقدر بزرگ است که ما نمی توانیم تصور کنیم. " او دیدگاه و بیان منحصر بفردی نسبت به آینده و کشفیات بشری داشت.

کلارک به موجودات ذی شعوری فراتر از منظومه شمسی اعتقاد داشت و نقل است که هرگاه از او می پرسیدند که " آیا به حیات فرازمینی اعتقاد دارد یا خیر، همیشه در پاسخ لبخند می زد و می گفت : دو احتمال وجود دارد، یا ما در این جهان تنها هستیم یا اینکه تنها نیستیم. هر دو حالت ترسناک و مبهم است."