در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سید ضیا الدین صفویان: ایوب آقاخانی خبر داد: راه‌اندازی نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:30:26

ایوب آقاخانی خبر داد:

راه‌اندازی نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر

نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر با نام رادیو تئاتر «حافظ» با مدیریت ایوب آقاخانی راه‌اندازی می‌شود.

آقاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی راه‌اندازی این مکان توضیح داد: رادیو تئاتر «حافظ» در تالار کوچک‌تری ... دیدن ادامه ›› که در کنار تالار «حافظ» قرار دارد، راه‌اندازی خواهد شد؛ البته در حال حاضر مشغول تجهیز آن هستیم اما هنوز یکسری ریزه‌کاری‌ها باقی مانده تا این سالن بتواند با کاربری اجرای عمومی رادیو تئاتر، قابل استفاده باشد.

او ابراز خرسندی کرد: خوشبختانه بنیاد رودکی با اشتیاق از راه‌اندازی مکانی دائمی برای اجرای رادیو تئاتر استقبال کرد و به همت این بنیاد از این پس مکان دائمی برای اجرای عمومی رادیو تئاتر خواهیم داشت.

آقاخانی که از سال 86 بحث رادیو تئاتر را پیگیری می‌کند‌، تاکید کرد: تمام تلاشم را می‌کنم که این مرکز از اوایل تابستان با کمک مرکز هنرهای نمایشی رادیو آماده بهره‌برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند این تالار متعلق به بنیاد رودکی است، اما طبق توافقات شفاهی و کتبی با برنامه‌ریزی بنده‌، قرار است علاوه بر حمایت این بنیاد، با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و مرکز هنرهای نمایشی رادیو به عنوان یک تالار فعال، در تمام ایام سال فعالیت داشته باشد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر اضافه کرد: سعی ما بر این است نمایش‌ها در قالب اجراهای عمومی بین سه هفته تا 30 اجرا به مخاطبان ارائه شوند.

آقاخانی با اشاره به استقبال مخاطبان از رادیو تئاتر در سال‌های اخیر افزود: خوشبختانه مخاطب‌سنجی این گونه‌ی نمایشی جدید به ما اطمینان می‌دهد استقبال مخاطبان از آثار با کیفیت تضمین شده است و تنها باید اطلاع‌رسانی شایسته‌ای رخ دهد.

او با تقدیر از اقدام بنیاد رودکی در راه‌اندازی این مکان، افزود: به سهم خود برای جسارت و همت این بنیاد احترام قائل هستم چون چندین سال است چه به طور شخصی و چه به نمایندگی از مرکز هنرهای نمایشی رادیو با نهادها، سازمان‌ها و بنیادهای مختلف برای یافتن و فعال‌سازی مکان ثابت برای اجرای رادیو تئاتر کوشیده‌ام اما هرگز به اندازه‌ی بنیاد رودکی و مدیر عامل کنونی آن استقبال سریع‌، عملی‌ و جسورانه ندیده‌ام.

این مدرس دانشگاه در ادامه درباره‌ی مسائل مالی گروه‌های شرکت‌کننده در این برنامه گفت: طبق توافقات کنونی با بنیاد رودکی، قرار است اجراها کاملا در فضای خصوصی و مبتنی بر گیشه انجام شوند؛ البته در پی جلب حمایت‌ هستیم اما در گام نخست، همین رویه‌ی را پیگیری می‌کنیم.

ایوب آقاخانی در پایان گفت: فراخوان پذیرش آثار به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، متن حکم ایوب آقاخانی برای این مدیریت بدین شرح از سوی بنیاد رودکی اعلام شده است:

«نظر به تجربیات‌، تالیفات و آموزه‌های ارزشمند حضرتعالی در دو حوزه تئاتر و رادیو و با عنایت به سیاست‌های بنیاد رودکی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی خود در حوزه‌ی یاد شده و افزایش امکانات اجرایی برای نمایش در کشور و با توجه به این نکته که رسانه‌ی جدید «رادیو - تئاتر به مدد همت و کوشش حضرتعالی و عزیزان همکارتان از سال 1382 در ایران رونمایی و مخاطب سنجی شده است‌، بدین‌وسیله به مدیریت تالار «رادیو - تئاتر» حافظ منصوب می‌شوید تا بتوانید مطامع آرمانی این رسانه‌ی جدید را در فضایی مستقل پیگیری نمایید و با برنامه‌ریزی سنجیده و تعامل با رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو در جهت آماده سازی تامین برنامه و برنامه ریزی برای آن تالار کوشا باشید.»