در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فرید تکاملی: Stories We Tell سارا پولی در مقام کارگردان با فیلمی مستند اثری قابل ق
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:04:28
Stories We Tell
سارا پولی در مقام کارگردان با فیلمی مستند اثری قابل قبول و دوست داشتنی ارایه داده
باید اقرار کنم که خیلی اهل سینمای مستند نبوده ام و شاید به دلیل کم دیدن این گونه فیلمها با دیدن این فیلم بسیار ذوق رده شده ام و می خواهم دوستانی که این فیلم رو دیدند و بیش از من به این گونه از سینما اشراف دارند راجع بهش بنویسند.
فیلم عنوان جذابی دارد و تقریبا تا نیم ساعت اول مشخص نیست که فیلمساز چه قصدی از سر هم کردن این خاطرات دارد یا اساسا این آدمهایی که جلو دوربین حرف می زنند ارتباطشان با داستان و خود کارگردان چیست و به مرور توسط همین ساختار با جلو رفتن داستان ما به ارتباط این اشخاص با داستان که قسمت عمده آن راجع به خود فیلمساز ، و خانواده اش میباشد پی می بریم و به اسطلاح گره افکنی و گره گشایی به لحاظ دراماتیک به بهترین شکل در این اثر دیده می شود.
اما نکته ای که برای خود من بسیار جذاب و آموختنی است تغییر فاز احساسی است که در طول فیلم نسبت به اکثر شخصیت های محوری پیدا می کنیم . لحظه ای برای یکی دلمان می سوزد و لحظه ای دیگر آن شخص را مورد سر زنش قرار می دهیم .به نظرم در کمتر فیلم مستندی این اتفاق می افتد که اینجا فیلمساز با مهارت و استادانه موفق به ایجاد چنین حس هایی در بیننده شده و تا به انتها بیننده را به لحاظ احساسی درگیر داستان نگاه می دارد و جمیع این نکات به نظرم فیلم را از یک اثر شخصی و بیوگرافی مانند معمولی فرا تر برده و به آن جایگاهی ویژه بخشیده است .
همچنین صداقت فیلمساز ، خودمانی بودن او با بیننده و همچنین احترامی ... دیدن ادامه ›› که برای مخاطب قایل شده ستودنی است و این اثر را به اثری تماشایی بدل کرده ، پس دوستان وقت را برای دیدن این فیلم از دست ندهید و پس از دیدنش حتما مرا با نظراتتون خوشحال کنید .
با تشکر.


جم، manimoon و غزاله کهن دل این را خواندند
امیر حسین قجری این را دوست دارد
مشکل اصلی من با این فیلم دو چیز است:
1) بیش از حد شخصی بودن فیلم که کمی در دنیای فیلم‌های مستند نکته منفی محسوب می‌شود.
2) پایان‌های متعدد و کشدار شدن بیش از اندازه فیلم در یک‌ سوم پایانی. به گمانم دست کم 4، 5 جا بود که می‌شد فیلم را به پایان رساند اما انگار سارا پولی بیش از حد به لحاظ عاطفی درگیر فیلم بوده و نتوانسته قضاوت منطقی و خارج از احساسی داشته باشد و بی‌خودی فیلم را هی کش داده و کش داده.
۱۴ فروردین ۱۳۹۳
علی عزیز ، خیلی از شما ممنونم، نه این دو فیلم رو هنوز ندیده ام ، حتما به زودی خواهم دید.
۱۵ فروردین ۱۳۹۳
من یک 4 سالی هست دیگه حاله تورنتو ندارم :) چند دفعه میگی مونا؟ :دی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید