در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مرتضی فکوری درباره نمایش تانگوی تخم مرغ داغ: دادستانی دلایل توقیف «تانگوی تخم‌مرغ داغ» را اعلام کرد مرزبان: مشکل
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:43:28
دادستانی دلایل توقیف «تانگوی تخم‌مرغ داغ» را اعلام کرد

مرزبان: مشکلات در حال حل‌شدن است

شرق: در حالی‌که روابط‌عمومی قوه‌قضاییه در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد دلایل توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» را اعلام کرده است؛ هادی مرزبان بعد از بازگشت از دادسرا گفت: «بسیار خوشبین هستم که مشکل اجرای نمایش‌مان حل شود.» مرزبان که دوشنبه 19 خرداد 93 به همراه فرزانه کابلی و مشاور حقوقی معاونت هنری و دو نفر از مسوولان معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی به دادسرا رفته بود، این جلسه را مثبت دانست و به ایسنا درباره وضعیت نمایش گفت: «هنوز مسوولان دادسرا نکته‌ای را به طور مشخص اعلام نکرده‌اند اما من امیدوارم مشکل نمایش ما فردا برطرف شود.» این نظری بود که عباس غفاری، مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی نیز آن را تایید کرد. البته غفاری حل این مشکل را با نظر حسن‌نیت نماینده دادستان به زودی اعلام کرد اما تاریخی برای از سر گرفتن اجرا نمی‌دهد. غفاری با اشاره به حضور گروه اجرایی و مسوولان مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری در دادسرای فرهنگ و رسانه در دو روز گذشته یادآور شد: در این دو، سه روزه آقای طاهری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی همراه با مشاور حقوقی معاونت هنری و آقای مرزبان کارگردان و آقای نصیریان بازیگر نمایش با نماینده دادستانی ... دیدن ادامه ›› صحبت کردند و دیروز 19 خرداد هم جلسه دیگری برگزار شد. به گفته غفاری، مشکل در حال حل‌شدن است، اما به هر حال نگرانی‌هایی برای قوه‌قضاییه ایجاد شده بود که در حال رفع شدن است و گروه اجرایی و همین‌طور مسوولان مرکز هنرهای نمایشی امیدوارند نمایش دوباره اجرای خود را از سر بگیرد. او با اشاره به ارایه فیلمی از بخشی از نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» که برای این نمایش دردسر ایجاد کرده بود، گفت: فیلمی که دیده شده قبل از حل مشکلات به دست دوستان دادستانی رسیده است اما خوشبختانه تمام این مسایل حل شده و داریم با دادستانی به تعامل می‌رسیم. اما روز دوشنبه بیانیه‌ای از سوی روابط عمومی قوه‌قضاییه درباره این نمایش منتشر شد که به علت توقیف این نمایش اشاره کرده است. در این بیانیه که خبرگزاری‌ها آن را منتشر کرده‌اند، آمده است: «در پی اطلاع واصله مبنی بر ارتکاب برخی اقدامات و حرکات خلاف موازین اسلامی در اجرای نمایشنامه «تانگوی تخم‌مرغ داغ»، در این زمینه پرونده‌ قضایی تشکیل شد. با ارجاع موضوع به یکی از شعب بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از بررسی و مشاهده و بازبینی فیلم اجرای تئاتر مذکور و وجود برخی صحنه‌های نامناسب، دستور توقف ادامه نمایش آن را صادر کرد. لذا نظر به اظهارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص توقیف اجرای نمایش فوق به منظور تنویر افکار عمومی موارد زیر اعلام می‌شود: 1- از مفاد اظهارات جناب آقای جنتی مستفاد می‌شود که ایشان خود اذعان به مغایرت برخی صحنه‌های نمایش مذکور با شوون و موازین اسلامی و عفت عمومی دارد. از جمله وی اظهار داشته است که: «این نمایش اشکالاتی هم داشته که باید رفع می‌شد» که خود موید اشکال وارده به اجرای این برنامه است.
2- در برخی از صحنه‌های تئاتر مورد اشاره، افزون بر صحنه‌های نامناسب که به‌طور عمده توسط بازیگر زن اجرا می‌شود، الفاظ رکیک و اظهارات خلاف موازین اسلامی و عفت عمومی به کار گرفته شده که احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌نماید. لذا دادستان از باب اجرای وظایف خود به‌عنوان مدعی‌العموم و پیشگیری از وقوع جرم، مکلف به جلوگیری از اینگونه برنامه‌هاست؛ به ویژه آنکه حسب اظهار آقای جنتی، به دست‌اندرکاران نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر و اخطار لازم داده شده که ادامه‌ نمایش به همان ترتیب، نشان از عدم توجه به تذکر بوده است.
3- روابط‌عمومی دادستانی تهران خاطرنشان کرد در گام اول مسوولان نهادها و سازمان‌های متولی اصلی فرهنگ کشور، مسوول برخورد با اینگونه امور هستند و باید پاسخگوی اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های فعالیت خود در این زمینه باشند و اگر چنانچه آنها به وظایفشان عمل کنند نیازی به برخوردهای قضایی نخواهد بود. بدیهی است توقیف و بازداشت نه تنها اختیار بلکه از وظایف مسلم مراجع قضایی است و اقدامات قضایی زمانی صورت می‌گیرد که مسوولان مربوطه در انجام وظایف محوله مسامحه ‌نمایند.»
نمایش تانگوی «تخم‌مرغ داغ» به کارگردانی هادی مرزبان براساس نمایشنامه‌ای از اکبر رادی با بازی علی نصیریان، فرزانه کابلی‌، امین زندگانی، ‌پریسا مقتدی‌ و... 33 شب در تالار وحدت روی صحنه رفته است.
________________________________________

لینک خبر : http://sharghdaily.ir/?News_Id=36355
این "احساسات عمومی" دقیقا چیه که تا تقی به توقی می خوره جریحه‌دار می شه؟ :|
۲۱ خرداد ۱۳۹۳
علت کاملا مشخص شد...
یکی از آن دسته آقایانی که دلواپسند و میخواهند به زور مردم رو به بهشت ببرند تصمیم میگیرد یک شب به همراه خانواده یه تفریح ناسالمی بکند و به تئاتر برود!
خب مسلما بعد از تمام شدن نمایش و شنیدن و دیدن آن الفاظ رکیک و صحنه های آن بازیگر زن، و بعداز آن احتمالا سرزنش های عیال محترمه که: "این تئاتر بود یا (بـــوق) که مارو آوردی؟؟!!!" ؛ ایشان هم عصبانی شده و تصمیم میگیرد تا به زور هم که شده آن را تعطیل کند.
ولی خب گویا زورش بیشتر از این نمیرسیده....
۲۱ خرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید