در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | چگونه کالیگولای درونتان را بیدار کنید؟
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:43:58
نمایش بیداری کالیگولا | چگونه کالیگولای درونتان را بیدار کنید؟  | عکس

سانیا آقایی، بازیگر نمایش «بیداری کالیگولا» گفت: تمامی بازیگران این نمایش یکی هستیم، در عین سادگی و بی حاشیه بودن، همدلی بسیار داریم و «دچار» تئاتریم و این برگ برنده ماست.

نمایش «بیداری کالیگولا» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ابراهیمی این شب‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

سانیا آقایی، یکی از بازیگران این نمایش نیز گفت: این اثر ترکیبی از تمامی عناصر است؛ در این نمایش همه چیز به چشم می‌خورد، از شیوه‌ روایی تا پرفورمنس و اجراهای گروهی از نمایش در نمایش بودن این بیداری تا ترکیب در هم شکستن پرده چهارم و متود اپیک تا در مقابل آن نمایش متد اکتینگ و سیستم استانیسلاوسکی و...

وی افزود: این اثر شامل خرده سبک‌ها و خرده نگرش‌‎های متفاوت و آمیختگی عجیب و گاه حتی آزار دهنده (تئاتر مشقت) وقایع و رویداد هاست.

آقایی با طرح پرسش‌هایی گفت: چرا از عشق این مقدار ساده می‌گذریم؟ چرا اندکی درنگ نمی‌کنیم تا به آن که شاید و احتمالا روزی معشوق آن بودیم بی آنکه خود بدانیم نگاهی بیندازیم؟ ما باید باشیم یا نباشیم، آیا بودن ما هم‌ راستای زیستن ماست؟ و بسیاری از این اما و اگرهای دیگر؛ ما قرار نیست حرفی را در ذهن مخاطب بگنجانیم، ما قرار نیست مخاطب را به گونه‌ای که خود می‌خواهیم هدایت کنیم. مخاطب اصل کار ما است، ما تک تک جزئیات او را روی صحنه می‌بریم تا شاید لحظه‌ای به درون خویش پی ببرد و سوال دیگری از وی متولد شود و او برای پاسخ به آن میلادی مجدد بیابد.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون بیان کرد: ما تماما یکی هستیم و در عین سادگی و بی حاشیه بودن کارمان را پیش می‌بریم و البته همدلی بسیار زیادی داریم؛ همه‌‌ ما دچار تئاتر هستیم و این برگ برنده تمامی ماست.

 

آقایی تاکید کرد: اکنون در دوره‌ پسا پست مدرن به سر می‌بریم، بنابراین چاره‌ای جز متفاوت بودن نیست. بهتر است به جای مقابله با دیدگاه‌های قدیمی، ذهنمان را به سمت نوآوری بریم و چارچوب بزرگ مخاطب در جای مخاطب و بازیگر در جای بازیگر را از بین ببریم، به تماشای این اثر بنشینیم و تک تک لحظات آن را با پوست و استخوان درک کنیم.

وی گفت: شاید کالیگولایی در درونمان باشد بی آنکه خود از وجود آن آگاه باشیم و برای پی بردن به این بهتر است بدانیم کالیگولا چگونه بیدار می‌شود؛ من به عنوان یک مخاطب تئاتر به شما اطمینان می‌دهم اگر این اثر را از دست بدهید تا ابد پشیمان خواهید ماند.

منبع: خبرگزاری آنا

 

درباره نمایش بیداری کالیگولا
۳۰ دی ۱۴۰۲