در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | داوود دانشور: «چکامه رستاخیز» نمایشی سیاسی است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:22:16
نمایش چکامه رستاخیز | داوود دانشور: «چکامه رستاخیز» نمایشی سیاسی است | عکس
داوود دانشور که از اوایل خردادماه نمایش «چکامه رستاخیز» را اجرا می‌کند، گفت: این نمایشنامه با کارهای قبلی میلر تفاوت دارد و دارای زمینه‌های سیاسی است.

این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ادامه داد: «چکامه رستاخیز» آخرین نمایشنامه میلر است که در سال 2005 نوشته شده و تا کنون در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته است.

او که نمایشش را در تالار چهارسوی تئاترشهر به صحنه می‌برد، با بیان خلاصه‌ای از داستان «چکامه رستاخیز» افزود: داستان در یک کشور تمثیلی در آمریکای لاتین می‌گذرد و قرار است شخصی را با صلیب اعدام کنند و در این بین نیروهای روشنفکر با این عمل مخالفت می‌کنند.

او گفت: نکته قابل توجه در این داستان این است که فردی که قرار است اعدام شود، حضور فیزیکی در نمایشنامه ندارد و به صورت نور حضور دارد و از قدرت معنوی برخوردار است که مردم متوجه آن می‌شوند.

دانشور با ارائه توضیحاتی درباره شیوه اجرای این نمایش تصریح کرد: من در اجرای کار هم از همان نور استفاده کرده‌ام و فردی که قرار است اعدام شود در اجرای نمایش هم حضور فیزیکی ندارد و همین حالت می‌تواند باعث تعجب مخاطب شود. به طور کلی ساخت و ساز این نمایش برای مخاطبان متفاوت خواهد بود.

دانشور درباره دوری چندساله‌اش از تئاتر یادآور شد: آخرین نمایش که اجرا کردم، «پای پیاده» اثر اسلاومیر مروژک در سال 87 بود، البته من در این چند سال کارهایی را برای اجرا داشتم و چند متن فرستادم که برای اجرا رد شدند وگرنه همواره پیگیر کار بوده‌ام و از تئاتر دوری نکرده‌ام.
درباره نمایش چکامه رستاخیز
۰۱ خرداد ۱۳۹۲