در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | تحمل کرونا برای تئاتری‌ها طاقت فرسا بود/موافق ۱۰۰ در صدی شدن ظرفیت سالن‌های تئاتر هستم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:45:50
نمایش جز آن دو نفر هیچکس باقی نمی‌ماند | تحمل کرونا برای تئاتری‌ها طاقت فرسا بود/موافق ۱۰۰ در صدی شدن ظرفیت سالن‌های تئاتر هستم  | عکس

کارگردان نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» گفت: از نظر من اگر پروتکلها رعایت شود صد در صدی شدن ظرفیت سالنهای تئاتر بسیار خوب است، هرچه مخاطبان بیشتری به تئاتر بیایند این هنر سریعتر به دوران اوج خود باز می‌گردد، البته نباید با این اقدام از رعایت بهداشت غافل شویم.

به گزارش خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین فعالیت خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول کارگردانی نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» هستم که هم اکنون هر شب در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می رود.

وی درباره حضور نسل جوان بازیگر تئاتر در نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» افزود: در این نمایش ترکیب اصلی بازیگران را جوانان و نوجوانانی تشکیل می دهند که شاید پیشتر فرصت چندانی برای ظهور و بروز خود نداشته اند، شخصا خوشحالم که توانستم فرصتی را برای این نسل ایجاد کنم. از نظر من تئاتر کشور باید بیشتر از گذشته به این نسل بها دهد و مطمئنم این اتفاق آینده روشنی برای هنر تئاتر به همراه خواهد آورد.

این کارگردان جوان تئاتر درباره پرداختن به نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» افزود: واقعیت امر به دنبال تولید نمایشی با محوریت دغدغه های روز جامعه بودم، از آنجا که خودم هم جوان هستم و با دوستانم ارتباط دارم گاها با مساله ناامیدی و گاها پوچ گرایی در آنها مواجه می شوم و به همین دلیل سعی کردم تا در نمایشم این مشکل را واکاوی نمایم. اتفاقی که کمابیش هر کدام از ما در برهه ای از زمان درگیر آن می شویم.

وی در همین رابطه ادامه داد: مخاطبان نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» قرار است روی صحنه تمام خصایل منفی که منجر به ناامیدی می‌شود را به نظاره بنشینند، البته دنیای اثر کاملا ذهنی است و بنده معتقدم که هر مشکلی هم ایجاد می شود ریشه در ذهنیت انسان دارد.

کارگردان نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» درباره رونق دوباره هنر نمایش اضافه کرد: از تاثیر تئاتر بر حال خوب مردم نمی توان به راحتی گذشت، علاوه بر تاثیر مثبتی که تئاتر بر جامعه دارد، رونق این هنر در ماه های گذشته باعث شده تا بسیاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر بار دیگر روی صحنه رفته و مشغول به کار شوند. البته این رونق کاملا به رضایت مخاطبان وابسته است، تئاتر هر آنچه دارد از مخاطبش است به همین دلیل باید سعی کنیم حال که مخاطبان به تئاتر بازگشته اند آثار خوبی را برای آنها تولید کنیم زیرا تماشاگر حرف اول را در تئاتر می زند.

وی درباره احتمال صد در صد شدن ظرفیت سالنهای تئاتر اضافه کرد: از نظر من اگر پروتکلها رعایت شود این اتفاق بسیار خوب است، هرچه مخاطبان بیشتری به تئاتر بیایند این هنر سریعتر به دوران اوج خود باز می گردد، البته نباید با این اقدام از رعایت بهداشت غافل شویم.

وی درباره آینده کاری خود در عرصه تئاتر و سینما اظهار کرد: به احتمال فراوان اگر بتوانم و نمایش «جز آن دو نفر هیچکس باقی نماند» موفق باشد آن را به جشنواره تئاتر فجر می رسانم، البته برای سال آتی یک فیلم کوتاه و یک نمایش دیگر را هم در برنامه کاری خود دارم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: به امید خدا سال آینده فیلم کوتاه «من مریض نیستم» که اقتباسی از پروژه نمایش قبلی‌ام «من مریض نیستم» بود را کلید می زنم، همین طور قرار است تا نمایش «خون آشام» را روی صحنه ببرم.

تات درباره وضعیت اهالی تئاتر طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: وضعیت تئاتر در دوران کرونا بسیار طاقت فرسا بود، از سویی دوری از اجرا و از سویی خود بیماری کار را سخت کرده بود، البته مساله بیکاری و تعطیلی تئاتر فشاری روحی و مالی را برای اکثر اهالی این هنر به همراه آورده بود که واقعا سپری کردن آن دوران را ناشدنی می کرد.

۲۴ آذر ۱۴۰۰