در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | نمایش «فقط چهل روزه بودم» کاری از مسعود طیبی تا ۱۲ مهر در تالار ماه حوزه هنری به روی صحنه می رود
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:59:45
نمایش فقط چهل روزه بودم | نمایش «فقط چهل روزه بودم» کاری از مسعود طیبی تا ۱۲ مهر در تالار ماه حوزه هنری به روی صحنه می رود | عکس

نمایش «فقط چهل روزه بودم» نوشته مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی مسعود طیبی است که آن را در ژانر اجرا می کنند. ما در تئاتر کمتر تجربۀ تئاتر وحشت را داریم، برای همین نیز بودن چنین اجراهایی سرآغازی است برای اینکه از این منظر و گونه هم بتوانیم مخاطبان را متوجه نوعی تئاتر تاثیرگذار گردانیم.

داستان «فقط چهل روزه بودم» درباره نویسنده مرده‌ای است که تا ۴۰ روز روحش در خانه مانده و همچنان با همسرش زندگی می‌کند. اتفاقات نمایش در روز سی و نهم حضور این روح در خانه رخ می‌دهد و این روز مدام در نمایش تکرار می‌شود تا اینکه در صحنه آخر روز چهلم فرا می‌رسد و اتفاق وحشتناکی رخ می‌دهد. در این اجرا مخاطب به مرور متوجه می‌شود که زن دارد با روح همسرش زندگی می‌کند و همین مساله و اتفاقاتی که در طول اجرا رخ می دهد، صحنه‌های ترسناکی را رقم می‌زند.

انگار که اتفاقات نمایش در یک غسالخانه رخ می‌دهد و مخاطبان از پشت یک محفظه شیشه‌ای کاراکترها را می‌بینند. ایمان میرهاشمی و آرزو صفی‌یاری دو بازیگری هستند که خود را در این شرایط دشوار با هم هماهنگ کرده اند که بتوانند در گسترۀ معناداری فضای وحشت را تلقین کنند.

به هر حال این نمایش می تواند تماشاگر را درگیر مسائل عمده خانوادگی و باورهای جهان پس از مرگ گرداند و این همه نقطۀ دیدی است که بیشتر ما را ترغیب به دیدنش خواهد کرد. برای دیدن نمایش «فقط چهل روزه بودم» ساعت ۱۸:۳۰ به تالار ماه حوزه هنری واقع در تقاطع حافظ و سمیه بروید.

منبع: ایران تئاتر

درباره نمایش فقط چهل روزه بودم
۰۶ مهر ۱۳۹۸