در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار | رایگان: «مزارشریف» ادای دین به مظلومیت دیپلمات‌های شهید است
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:19:26
فیلم مزار شریف | رایگان: «مزارشریف» ادای دین به مظلومیت دیپلمات‌های شهید است | عکس
مسعود رایگان «مزارشریف» را ادای دین به مظلومیت شهدای دیپلمات و خبرنگار ایرانی کشته شده در افغانستان دانست و گفت: پیام اصلی این فیلم نفی خشونت و جنگ برای همه انسان‌هاست.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، بازیگر فیلم «مزارشریف» درباره موضوع این فیلم اظهار کرد: بیش از ۱۶ سال از واقعه شهادت دیپلمات ها و خبرنگاران ایرانی به دست نیروهای طالبان در مزار شریف می‌گذرد اما در طول این مدت، چندان به این واقعه وحشتناک پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: «مزار شریف» همان طور که در دیالوگی در خود فیلم هم عنوان می شود، پیام صلح و رنگ و بویی ضد ماهیت جنگ طلبی دارد. البته وقتی که به ما حمله می شود، دفاع واجب است؛ همان طور که در هشت سال دفاع مقدس شاهد این دفاع بودیم اما در ذات جنگ، آوارگی و کشتار مردم بی‌گناه وجود دارد که این امر محکوم است.

بازیگر فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» با اشاره به جنگ افروزی‌های تکویری‌ها در منطقه خاطرنشان کرد: امروز موضوع کشته شدن خلبانی اردنی به دست داعش با واکنش های بین المللی بسیار روبرو شده است. جامعه جهانی در حال نشان دادن انزجار و نفرت خود نسبت به واقعه هستند. حال در این شرایط، سکوت و نپرداختن به فاجعه انسانی کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف، برای من جای سوال دارد و بابت آن متاسف هستم.

مسعود رایگان با تاکید بر اینکه «مزار شریف» یک فیلم ملی است، گفت: «مزارشریف» به مظلومیت دیپلمات ها و خبرنگار ایرانی می پردازد که اگر زیرکی و سیاست مناسبی اتخاذ می شد، شاید کشته نمی شدند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده صبح شنبه ۱۸ بهمن ماه در نخستین سانس جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد تهران برای اصحاب رسانه ، منتقدان و سینماگران به نمایش درآمد.
درباره فیلم مزار شریف
۱۸ بهمن ۱۳۹۳