در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | یادداشت هادی حوری، برای نمایش «خواستگاران مهری ناز شاهدخت دیار سختستان»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:58:47
نمایش خواستگاران مهری ناز شاه دخت دیار سختستان | یادداشت هادی حوری، برای نمایش «خواستگاران مهری ناز شاهدخت دیار سختستان» | عکس

نهم فروردین فرصت سعادت‌باری دست داد تا به تماشای نمایش "خواستگاران مهری ناز شاه دخت دیار سختستان" به کارگردانی استاد کوپال بنشینم. نمایشنامه‌ا‌ی مبتنی بر ساختار  کلاسیک قصه پردازی‌های ایرانی. پادشاهی  که به توطئه وزیر  خود گرفتار  است و در  این میان مهری ناز  دختر پادشاه که بهانه تصاحب  تخت و تاج است. وطن فروشی  وزیر و هوشیاری سیاه نمایش که باعث بر ملا شدن تمامی نقشه ها می‌شود تا درنهایت عشق واقعی نیز فرصت بروز داشته باشد.
برای کسی مثل من، هر  فرصتی  مغتنم است تا از  محضر  این بزرگان بیاموزم و آنچه شاخصه اجرایی این نمایش نیز هست رعایت نکات تکنیکی و وفاداری به اصالت اجرایی‌ست که اثر را علاوه بر یک اجرای نمایشی به کارگاهی برای مرور برخی تکنیک‌های نمایش ایرانی بدل کرده است. روایت‌گری همراه با بداهه پردازی های ملیح سیاه که رابط مخاطب و اتفاقات صحنه است و گاه نیز  به اشارات و کنایات موضوعات روز  را در  لفافه شوخی و طنازی متذکر  میشود.
و در  این میان بزرگی فروتنانه دکتر کوپال که که شیرینی  حضورش همچون هماره عزیز و مغتنم است.
این نمایش پیشنهاد شایسته‌ای برای  علاقمندان و هنرجویان نمایش‌های ایرانی ست تا برخی دقایق این گونه نمایشی را در یابند  و پیشنهاد بایسته‌ای برای  خانواده‌هاست تا در  این ایام خجسته نوروزی ساعات خود را به تماشای روایت ساده یک خواستگاری در محفل دل پسند و طنزآگین استاد کوپال بیارایند.
برای ایشان و گروه خوب شان اجرایی درخشان و توفیق اقبال مخاطبین را آرزو می‌کنم.
با احترام

۱۴ فروردین ۱۳۹۷