در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | خروس می‌خواند نقدی بر شرایط زندگی اجتماعی ماست
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:04:08
نمایش خروس می‌خواند | خروس می‌خواند نقدی بر شرایط زندگی اجتماعی ماست | عکس
شامگاه پنجشنبه ۲۱ مردادماه دکتر قطب الدین صادقی به تماشای نمایش خروس می خواند نشست.
نمایش خروس می خواند به نویسنده‌گی و کارگردانی شهرام کرمی که از یکشنبه ۱۰ مرداد در تماشاخانه ی ایرانشهر به روی صحنه رفته  تاکنون با استقبال خوب تماشاگران و هنرمندان تئاتر  مواجه شده است.  دکتر قطب الدین صادقی پس از تماشای این نمایش در گفت‌و گو با روابط عمومی گروه عنوان کرد: خروس می‌خواند در پلان اول کاملن رئالیستی اما در پلان دوم کاملن نمادین است. بهترین نماد این نمایش فرشی ست که شش تکه شده است و تکه های آن به هم وصل نیستند و به بحرانی اشاره می کند که در درون یک خانواده است. خانواده ای که همه ی اعضای آن تحت تاثیر موجودی غایب هستند که دراصل عضوی از خانواده ی آن ها و نام او کمال است به باور من این موجود بیش تر از اینکه یک شخصیت باشد، مفهومِ کمال است کمالی انسانی که همه ی اعضای خانواده آن را از دست داده اند. هر کدام از اعضای این خانواده در نمایش خروس می خواند اسیر بحرانی اخلاقی، اقتصادی و انسانی هستند که مانع انسجام درون آن ها شده است. خروس می خواند درام زیبایی ست ما انسان ها آن همبسته گی خونی و مبتنی بر منافع مشترک را از دست داده ایم. و هم چون جزیره ی پراکنده ای هستیم که فقط بلدیم به همدیگر پرخاش کنیم و از هم دور باشیم.
وی افزود : خروس می خواند نقدی بر شرایط زنده‌گی اجتماعی ماست. و یکی از اجتماعی ترین آثاریست که شهرام کرمی نوشته است. و من آن را بیش‌تر به طبقه ی متوسط جامعه پیش‌نهاد می کنم . چون این طبقه ی متوسط است که بیش تر از همه اسیر فزون خواهی ها و غرق شدن در یک زنده‌گی مادی است. و البته نه به این معنا که کشاورزان و کارگران و یا حتا سرمایه دارها منافع مالی ندارند بلکه در آن ها نوع دیگریست. به باور من این مسائل دل مشغولی های طبقه ی متوسط جامعه است آن ها اغلب از نظر اخلاقی خیلی مسکین تر هستند و این کمال گرایی را از آن ها گرفته است. طبقه ی متوسط بیشتر مدعی هستند اما به جایی نمی رسند.
 گفتنی است نمایش خروس می خواند تولید تازه ی گروه تئاتر شایا با بازی رویا افشار، یعقوب صباحی، سیروس همتی،  مهلقا باقری، سروش طاهری، بهنام شرفی و فرامرز قلیچ خانی تا ۵ شهریور هر روز ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان به روی صحنه می روند.
درباره نمایش خروس می‌خواند
۲۳ مرداد ۱۳۹۵