در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | تمجید از روایت غیر خطی «پاره خط»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:39:13
نمایش پاره خط | تمجید از روایت غیر خطی «پاره خط» | عکس
شهرام مکری کارگردان سینما در با تمجید از نمایش «پاره خط» گفت: تلاش کارگردان برای استفاده از روایت غیر خطی و داستان در داستان نمایش خیلی خوب بود و من بسیار به کارهایی که در اجرا از فرم گرایی و ساختار غیر خطی استفاده می کنند علاقه دارم.

به گزارش خبرنگار تئاتر نت، این کارگردان سینما ضمن تمجید از نمایش «پاره خط» گفت: من فربد فرهنگ را به واسطه کارهای تئاتری می شناسم و در این کار نیز می توان نشانه های یک بازیگر حرفه ای را دید. بنظر من انتخاب بازیگران و ترکیب یکدست آنها خیلی خوب بود و من از این بابت خوشحال شدم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، تلاش کارگردان برای استفاده از روایت غیر خطی و داستان در داستان نمایش بود که من بسیار به کارهایی که در اجرا از فرم گرایی و ساختار غیر خطی استفاده می کنند علاقه دارم.

مکری با اشاره به بازی بازیگر زن نمایش(سحر ستوده) گفت: این نقش به این دلیل که نیاز به بازیگری داشت که هم با موسیقی آشنا باشد و هم بتواند از عهده نقش برآید، تلاش قابل قبولی بود.

وی در ادامه گفت: البته این کار ضعف هایی هم داشت که مهمترین آنها ایده داستان در داستان نمایش است. به معنای اینکه به عقیده من کارگردان تلاش زیادی برای فاصله گرفتن از این مدل روایت ها نکرده بود و ما با همان تصویر معمولی از نویسنده ای که با کاراکتر های داستان خودش درگیر است روبرو هستیم. من فکر می کنم این نمایش اگر از فرم گرایی و روایت غیرخطی برای فاصله گرفتن از کلیشه ها استفاده بیشتری می کرد، نمایش موفق تری بود.

کارگردان فیلم«اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر...» گفت: برای من دوست داشتنی بود که گروه های نوپا و جوان تئاتر بتوانند کارهایشان را هر چند در سالن های کوچک به اجرا ببرند تا نسل جدید تئاتر کشور بتواند تماشاچی خود را پیدا کند و مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر نت، این کارگردان سینما در پایان درباره فیلم جدیدش گفت: این روزها سرگرم مراحل پایانی فیلم دومم بنام «ماهی و گربه» هستم. موسیقی فیلم توسط کریستف رضایی ساخته شده و کارهای نهایی انجام شده است و امیدوارم با آماده نمایش شدن این فیلم بتوانم با یک انرژی مضاعف هر دو فیلم را برای اکران ارائه دهم.
درباره نمایش پاره خط
۱۰ تیر ۱۳۹۲