در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال تئاتر | اخبار | گزارش روز سوم «هفتمین جشنواره مردمی دانشجویی ثمر»
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:37:48
نمایش ژن | گزارش روز سوم «هفتمین جشنواره مردمی دانشجویی ثمر» | عکس

روز سوم جشنواره، اولین اجرا از یک گروه مهمان از شهر همدان به نام نمایش  "ژن" در ساعت ۱۲:۴۵ به روی صحنه رفت.

روایت یک واقعیت
'میلاد سلوکی' کارگردان این گروه هنری، در مصاحبه با ستاد خبری جشنواره گفت: این کار از یک ایده  واقعی در آبادان در مورد سه زن که در زمان جنگ آسیب دیدند و یک خانم باردار که در زمان حمله سربازان عراقی در خانه بوده و توسط اونها کشته میشود و هدف اصلی این بود بگوییم که جنگ برای تمام دنیا بد است.

صبح اجرا به تهران رسیدیم
وی در مورد آماده سازی اجرا در ادامه گفت: تمرین در همدان بود و بازیگران تلاش بسیاری انجام دادند و به عبارتی در این کار همه بازیگران به نوعی کارگردان بودند.
او گفت: ما برای جشنواره شب گذشته از همدان حرکت کردیم و صبح به تهران رسیدیم و قبل از اجرا  مشغول تمرین شدیم.
'میلاد سلوکی' در مورد انتخاب این کار برای هفتمین جشنواره ثمر گفت: ما میخواستیم یه کار متفاوت انجام بدهیم و حتی استرس این رو داشتم که این کار مورد قبول بخش بازبینی و انتخاب قرار نگیرد، ولی خدارو شکرهمه چی به خوبی پیش رفت .

آینه به جای بروشور
کارگردان اجرای "ژن"، در مورد سوال مربوط به بخش داوری ها ،  به خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: ما بروشور ندادیم همانند دیگر کارها و به جای آن آینه به حاضرین و داوران داده شد تا در انتهای اجرا ببینند و نظر و رای بدهند و تلاشمان برای اجرا خوب بود.
سلوکی در رابطه با بخش صحنه آرایی گفت: ' فرشید طالبی' صحنه آرایه این کار بود. خاک نماد جبهه و جنگ بود و صورتک ها نیز نماد انسانهای خنثی جهان بود.
در انتها نیز  کارگردان این گروه همدانی گفتگو را با یک جمله به پایان رساند و گفت: همه ما یک آینه هستیم و هیچکی، دیگری رو نباید قضاوت کند.

پ ن: این کار در قالب سور آل،  و سبک حماسی  و بخش بازی با تماشاگران بروی صحنه اجرا رفت.

درباره نمایش ژن
۲۰ اسفند ۱۳۹۶