در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مریم رودبارانی درباره نمایش کمدی هذیان دو نفره: روح الله ایرجی کارگردان نمایش"هذیان دونفره"درباره دلیل انتخا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:24:44
روح الله ایرجی کارگردان نمایش"هذیان دونفره"درباره دلیل انتخاب این متن گفت: پس از نگارش و کارگردانی نمایشهای "یال بال زال" و "استریندربگ در سرزمین ژنه" دلم می خواست با یک نمایشنامه غربی دست و پنجه نرم کنم و خودم را در مواجه با نویسنده ای مانند اوژن یونسکو به چالش بکشم که خوشبختانه با وجود همه سختی ها این اتفاق افتاد و نمایش به مرحله اجرا رسید.

این کارگردان با تأکید بر اینکه اجراهای تئاتری حال حاضر از غنای بصری کمی برخوردار است گفت: غنا بخشیدن به مبحث بصری تئاتر همیشه برایم مهم بوده و از طرفی می خواستم دستاوردهای بصری نیمه دوم قرن بیستم را تجربه کنم و نمایشنامه "هذیان دونفره" با فضای انتزاعی اش این امکان را به من داد و به نظرم با انتخاب این نمایشنامه برای اجرا توانستم به هدفم برسم و به دهنیتم جامه عمل بپوشانم.

روح الله ایرجی درباره دیگر ویژگی های نمایشنامه "هذیان دو نفره گفت: همه مکانی و همه زمانی بودن اثر یکی دیگر از ویژگی های نمایشنامه "هذیان دو نفره"است که مرا به اجرای آن ترغیب کرده است و بر همین اساس می توانم بگویم قصه این نمایش به نوعی قصه آدمهای حال حاضر جامعه است.ایرجی درباره شخصیت ها و قصه نمایش "هذیان دو نفره" گفت: این نمایشنامه دو شخصیت داردکه هردو به شدت اندیشه محور هستند و خیلی از بعد روانشاسانه بررسی نمی ... دیدن ادامه ›› شوند و نمایشنامه از ورای زندگی این زوج به تصویر کشیده می شود . بیرون خانه جنگ است و درون خانه نزاع پوچ آن دو . درهم تنیده شدن ابتذال روزمره و جنگ بیرون با شوخ طبعی های خاص نوشته های یونسکو نشان داده می شود . لاک پشت و حلزون هر دو یک جانور اند ! بر سر این مسئله مرد و زن با شور و حرارت بحث و جدل می کنند . در استدلالهایشان، آنها زندگی گذشته و ترس و وحشت خود را از دنیای بیرون بازسازی می کنند .

نویسنده نمایش "تیز و تُردَک"درباره نوع قرارداد مالی نمایش "هذیان دو نفره" گفت: این نمایش با قرارداد گیشه به روی صحنه رفته است و بابت هزینه های جانبی و اصلی آن حدود هشت میلیون هزینه کرده ام که بخشی از این مبلغ قرضی است که باید به زودی آن را بپردازم.

ایرجی در پاسخ به این سوال که چرا برای حل معضل مالی نمایشش از بازیگران چهره استفاده نکرده است، گفت: از آنجاییکه خودم فارغ التحصیل تئاتر هستم ترجیح می دهم با بازیگرانی کار کنم که از سواد آکادمیک برخوردارند و بازیگری را در فضای تئاتر تجربه کرده اند.