در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | شاهین باقری: بخش کوتاهی از گفتگوی نویسندگان کتاب «عباس کیارستمی» (انتشارات دانشگاه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:22:15
بخش کوتاهی از گفتگوی نویسندگان کتاب «عباس کیارستمی» (انتشارات دانشگاه ایلینویز)

...
جاناتان رزنبام: احتمالاً داری به این اشاره می‌کنی که کیارستمی پرداختن به مسائل زنان را از «10» شروع کرده بود. در «شیرین» همان‌طور که خودت پیدا کرده‌ای، بحث مشابهی هم در مورد سن و طبقه‌ وجود دارد. در اشک‌بارترین قطعه‌ی فیلم می‌‌شنویم که فردی می‌گوید: «نفرین بر این بازی مردانه که عشقش نام نهاده‌ایم». اما وقتی از کیارستمی پرسیده شده چرا همه‌ی عواملش را از بین زنان انتخاب کرده پاسخ داده: «چون زنان زیبا،‌ پیچیده و شورانگیز هستند.» و بعد اضافه کرده: «به‌علاوه زنان بیش‌تر احساساتی هستند. معشوقه‌بودن بخشی از تعریف آن‌هاست». این حرف من را تقریباً یادِ دیوید اُ سلزنیک می‌اندازد!

مهرناز سعیدوفا: اگر باید حرف کیارستمی را جدی می‌گرفتم آن‌را تعریفی بسیار پُرشور می‌دانستم. اما با این حرف مثل یک جوک یا یک‌جور دست انداختن مواجه می‌‌شوم. گاهی اوقات در مصاحبه‌ها از این کارها می‌کند!

منبع: «ماهنامه مهرنامه»، شماره ۴، مرداد ۱۳۸۹ (http://bit.do/bazie_mardane)

تقدیم به: ابرشیر عزیز (http://www.tiwall.com/users/ardeshir.cloudy)
شاهین نازنین ممنونم بابت لطفت...... اعتراف می کنم من مبتلا به کیارستمیفیلیا هستم.فیلم هاش ، عکس هاش ،شعرش ، روایت هایش از حافظ ، سعدی، نیما، مولانا و...را بسیار بسیار دوست دارم.حتی عکس تیوالم و البته دسکتاب و صفحه ی گوشیم همین عکس درخت پشت پنجره بارون خورده عباس خان است....
اما شاهین جان متاسفانه از انتقادهای جدی و البته وارد به کیارستمی خصوصا در برخی از اظهارنظرهایش، موضعگیری هایی است که استوار بر تایید کلیشه های نابرابری جنسیتی است بنابراین ضدزن تلقی میشود... اما سینمای کیارستمی نسبت به جریان قالب فیلمسازی با ذهنیت ماچویستی، ضدزن نیست.
۱۶ آبان ۱۳۹۳
موافقم شاهین عزیز.......این شماره مهرنامه عجب شماره ای بوده .......ممنون ازت بابت لینکها دوست نازنین
۱۷ آبان ۱۳۹۳
آره قسمت سینماییش که عالیه. خواهش میشه دوست عزیز :)
۱۸ آبان ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید