در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سحر ناسوتی درباره نمایش دگمه: سحر ناسوتی که اظهار داشت که پس از اتمام اجرا های نمایش «دگمه» در
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:59:06


سحر ناسوتی که اظهار داشت که پس از اتمام اجرا های نمایش «دگمه» در تماشاخانه استاد مشایخی به سراغ چاپ نمایشنامه هایم می روم و این کتاب اواخر سال ۹۳ و یا اوایل سال ۹۴، منتشر می شود.
سحر ناسوتی نویسنده و کارگردان نمایش «دگمه» در گفتگو با کافه آرت، عنوان کرد: نمایش «دگمه» داستان زنی درگیری شرایطی بغرنج و پیچیده در ارتباط با اطرفیانش است. طی رابطه ای عاشقانه که داشته است، اتفاقاتی برای او می افتد که دچار بحرانی روحی می شود که این بحران، به فاجعه ای منتهی می گردد. در فضای این نمایش، کاراکتر زن، درگیر دنیایی خیالی است. کسانی را می بیند که در آن لحظه در آنجا حضور ندارند، در فضاهایی زیست می کند که با فضای واقعی زندگی او متفاوتند و کارکرد و نقش انسان های پیرامون خود را درست نمی شناسد و این مشکلات به دلیل شرایط بحرانی روانی که او درگیر آنهاست برایش روی می دهد.
نویسنده نمایش «دگمه» در ادامه افزود: با توجه به این مساله که بیشتر عواملی که این نمایش را اجرا می کنند، زن هستند، این نمایش فضایی زنانه دارد. هم داستان این نمایش، زنانه است و هم صحنه، دکور و موسیقی آن. چرا که یک هنرمند از شخصیت خود جدا نیست و من نیز با توجه به دغدغه هایی که دارم، در نمایشنامه ام به مشکلات اجتماعی زنان در جامعه پرداخته ام.
کارگردان نمایش «دگمه» در خصوص تمرینات گروه اجرایی این نمایش خاطر نشان کرد: تقریبا از اوایل تیر ... دیدن ادامه ›› ماه، تمرینات خود را آغاز کردیم. شهریور بازبینی نمایش برای اجرا در سالن استاد مشایخی را پشت سر گذاشتیم و نمایش برای اجرای عموم مجوز گرفت اما مشکلاتی برای ما پیش آمد و موجب شد تغییراتی در جمع بازیگران نمایش شاهد باشیم. از این رو دوباره از اواخر شهریور تمرینات را شروع کردیم و اینک برای اجرا آماده ایم.
وی در مورد امکان تمدید اجرا های نمایش «دگمه» اظهار داشت: نمایش «دگمه» پانزده اجرا دارد. البته می توان گفت که پانزده اجرا بسیار کم است اما متاسفانه یکی از بازیگران این نمایش، مسافرتی در پیش دارد و ما نمی توانیم تعداد اجرا های خود را تمدید کنیم. اما شاید پس از وقفه ای کوتاه، دوباره نمایش را اجرا کنیم.
سحر ناسوتی در خصوص فعالیت های خود در زمینه انتشار نمایشنامه خاطر نشان کرد: مجموعه نمایشنامه «تا مرز جنون و چهار نمایشنامه دیگر» را امسال چاپ کردم. در این مجموعه، نمایشنامه هایی که قبلا اجرا کرده بودم را چاپ کردم. نمایشنامه های «تا مرز جنون»، «زیر درخت آلبالو»، «۷۵ یا ۵۰»، «عوضی گرفتی» و «شادی همین نزدیکی ها» در این مجموعه گردآوری شده اند. از این میان، تنها نمایشنامه «شادی همین نزدیکی ها» به اجرا نرسیده است. نمایش «تا مرز جنون» ، نمایشی تک پرسوناژ بود که خانم سلامت آن را در فرهنگسرای نیاوران کارگردانی کرد و نمایشی موفق بود. نمایش «زیر درخت آلبالو» از سال ۷۷ تا سال ۸۱، با سه گروه متفاوت، سه بار اجرا شد، نمایش «۷۵ یا ۵۰»، با نامی دیگر نمایشنامه خوانی شد. این نمایشنامه را برای اجرا، به جشنواره تئاتر فجر ارائه دادم که متن آن پذیرفته شد اما پس از بازبینی، این نمایش موفق به حضور در جشنواره تئاتر فجر نشد. نمایش «عوضی گرفتی» را نیز هم در فرهنگسرای نیاوران و هم در مجموعه تئاتر شهر، نمایشنامه خوانی کردیم.
وی در پایان خبر داد: پس از اتمام اجرا های نمایش «دگمه»، به سراغ چاپ نمایشنامه هایم می روم. فعلا ۵ نمایشنامه را برای چاپ در یک مجموعه آماده کرده ام و اگر نمایشنامه «دگمه» از فیلتر ارشاد بگذرد، این نمایشنامه را نیز در مجموعه ام قرار می دهم. مجموعه نمایشنامه های جدیدم، اواخر سال ۹۳ و یا اوایل سال ۹۴، منتشر می شود.
نمایشنامه «دگمه» را سحر ناسوتی نگاشته است و خود او کارگردان این اثر نیز هست. بهناز نادری، سید حسام شریفی، هنگامه کوچکی و آزاده نوبهار، بازیگران این نمایشند. دلارا نوشین دراماتورژ این اثر است و مدیسا کنی به عنوان نوازنده ویولون سل، این گروه را همراهی می کند.
نمایش «دگمه» از ۲۸ آبان لغایت ۱۵ آذر در تماشاخانه استاد مشایخی واقع در چهار راه ولیعصر و در ساعت ۱۸:۴۵ اجرا می شود.