در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Amvaaj: شاید جالب نباشه ازفیلم هایی حرف بزنم که در دسترس همه نیست اما الان با
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:08:39
شاید جالب نباشه ازفیلم هایی حرف بزنم که در دسترس همه نیست اما الان با وجود اینترنت و این همه سایت فروش فیلم با زیرنویس دسترسی آسون تره. البته من هم به خاطر وجود یکی از دوستان گهگداری یه فیلم خوب دستم میاد که ببینم. خیلی خوشحال میشم دوستان تیوال هم به من فیلم معرفی کنند. تصمیم گرفتم درباره فیلم هایی که دیدم و می بینم مختصری بنویسم.
بازگشت ساختهٔ آندری زویاگینتسف داستان فیلم داستان دو پسر بچه‌است که پدر آنها پس از ۱۲سال باز می‌گردد ومی خواهد آنها را برای سه روز به گردش ببرد.
ماجرای فیلم که در بستر سفری یک هفته ای (از شنبه تا شنبه - مفهوم شنبه در مسیحیت که اعتقاد دارند دنیا در روز شنبه تمام می شود) می گذرد ، پدر فرزندانش را به سفر مرموزی میبرد و کارهایی انجام می دهد که حکمتش را فرزندانش نمیدانند (شبیه داستان خضر پیامبر و موسی) و در نهایت باعث بروز فاجعه ای جبران ناپذیر می شود. البته نقد دیگری محتوی فیلم در راستای مفاهیم اگزیستانسیالیستی قرار می دهد چون پدری وارد ماجرا می شود که هیچ سندی دال بر پدر بودن وی وجود ندارد و ایوان و اندره باید او را باور کنند و او را پدر صدا کنند که در سکانس های متعددی پدر , ایوان را مجبور میکند که وی را پدر خطاب کند و ایوان کسی است که با این اگزیستانسیالیسمی که برادرش آندره آن را پذیرفته مخالفت میکند و آن قدر با این مسئله مخالفت میکند تا در سکانس نهایی بر آن غلبه کرده و پدر را که سمبل اگزیستانسیالیسم در فیلم است را از بین میبرد.
در نقد دیگری مادر فیلم (نمادی از خدا) پدر (نماد مسیح) را به فرزندان معرفی می کند. پدری که در نهایت قربانی جهل فرزندان (انسان ها) می شود و بار گناهان آنان را به دوش می گیرد.
فیلم زیبایی با قاب بندی زیبا، فیلمبرداری بی نظیر و بازی های تحسین برانگیز
از جمله پیشنهادهای من برای تماشا است
سارا تهرانی و iman azari این را خواندند
soheil، راحیل.ج، رومینا خلج هدایتی و ونوس پیمان این را دوست دارند
ممنون می شم اسم انگلیسیشون رو هم بنویسین. چون بارها پیش اومده اسم فیلم رو در تلویزیون یا اینترنت به اشتباه ترجمه می کنن و یا برای قشنگی بیشتر تغییر 90 درجه ای می دن!
۱۰ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید