در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مازیار: سرکار خانم آوا فیاض سلام اینکه چطور با مدرک کاردانی سینما متخصص برندی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:37:41
سرکار خانم آوا فیاض سلام
اینکه چطور با مدرک کاردانی سینما متخصص برندینگ و بازاریابی اینترنتی و بازاریابی در فیس بوک هستید،بسیار جالب به نظر میرسد.خواهشمندم تجربیات خود را در اختیار هم تیوالیهای عزیز قرار دهید.
و اینکه 90 درصد کارگردانهای تئاتر را به جنبش سیریش و پوستر و دیوارکوب منتسب می دانید کمی غیر منصفانه به نظر میرسد.اکثر کارگردانهای تئاتر به عنوان کارشناس رسانه اتفاقاً ذهن خلاق و پویایی در عرصه تبلیغات دارند.اگر بپذیریم که تبلیغات رساندن پیام و اقناع مخاطبین معین و بازار هدف مطلوب است ،باید این را نیز بپذیریم که یک اثر خوب نمایشی مادامی که ذهن مخاطبان را درگیر کند موفق به بازاریابی نیز شده است.
نمونه های بسیاری از اجراهای سالهای گذشته و اخیر را میتوان مثال زد که با کمترین امکانات و صرف کمترین هزینه در عرصه تبلیغات ،هم در گیشه خوب فروختند و هم نظر منتقدان سرسخت را تامین نمودند.
تبلیغات یک پدیده یک سویه است.مادامی که ذهن فعال مخاطبان فرهیخته ی این رسانه را نادیده بگیریم و بدون برآورد و تخمین فقط بر طبل تبلیغات بکوبیم اثر منفی دریافت ... دیدن ادامه ›› می کنیم.
مخاطب تئاتر کسی نیست که در اینستا گرام و وایبر به دنبال رنگ لاک ناخن و فلان برند کیف و کفش بگردد.مخاطب تئاتر حتی با تکرار تبلیغ هم پس میزند.مخاطب تئاتر کسی است که خود را داوطلبانه در تور تبلیغات یک اثر نمایشی می اندازد.
مخاطب تئاتر تصمیم می گیرد که بوسیله یک اثر خوب نمایشی شکار شود.اینطور به نظر میرسد که اتفاقاً تبلیغات در تئاتر کمتر پاسخ بدهد.
روابط عمومی اما به عنوان یک نهاد یقه سفید میتواند با نگاه کلان و فرهنگ سازی در خصوص تئاتر دیدن فروش را تقویت کند و خون به رگ تئاتر بدمد.
به هر صورت مثالهایی که در 8 بند در تیوال خود آورده اید اگر صحت داشته باشد که حتماً دارد،شاید فقط مربوط به گروهی تازه به دوران رسیده در عرصه هنر نمایشی باشد.در عرصه تبلیغات مدیران درس خوانده در رشته تبلیغات فرهنگی-تجاری و سیاسی ادعای تخصص ندارند.امید است با مطالعه علمی بیشتر علمی سخن بگویید.شما یک مدیر تبلیغات هستید.
موفق باشید.
مازیار

به عنوان سوال اول تقاضا می کنم چندتا از اون نمایش هایی که با صرف هزینه کم جذب مخلطب و منقد کردن را بیان کنید

شکی در این نیست که کیفیت یک اثر هنوز هم بهترین تبلیغ برای آن اثر است. اما اگر شما اطلاع رسانی و معرفی درستی برای یک اثر نداشته ... دیدن ادامه ›› باشی کیفیت آن اثر چگونه مورد ارزیابی مخاطب قرار می گیرد تا همین کیفیت زمینه جذب مخاطبین بعدی شود ؟؟

درست است که تبلیغات علم دارد اما مطمئن باشید بسیاری از کارگردان های تئاتر متوجه این امر نشده اند که شرایط و معادلات جذب مخاطب حداقل در طول این 4 سال اخیر به شدت تغییر کرده و با ورود حوزه های تکنولوژی مثل شبکه های اجتماعی و امکان تبادل بی واسطه تر اطلاعات و نظرهای مخاطبین دیگه صرفا با چهارتا پوستر و تراکت امکان دعوت از مخاطبین فراهم نیم شود.

این نکته نیز قابل ذکر است درسته که تنها بر طبل تبلیغات کوبیدن کار بیهوده ای است اما مهم کوبیدن نیست، مهم این است که چگونه با چه ریتم و ضرب آهنگی بر این طبل بکوبی و مکمل این طبل که حتی مهم تر هم هست باید گفت کیفیت اثر و کیفیت ارائه اثر بر روی پرده سینما یا صحنه تئاتر است.

در ضمن فکر می کنم بانو فیاض در کنار دوستان دیگری مثل ایلیا شمس، علیرضا حسینی، امیر قالیچی، سارا حدادی و برخی دیگر از دوستان که به جرات می گم به تعداد انگشات دو دست بیشتر نیستند ثابت کرده اند در حوزه کاری خودشون یعنی تبلیغات، اطلاع رسانی، روابط عمومی و تولید تجربه های بسیار ارزشمند و قابل توجهی دارند.
۲۲ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید