در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مصطفی بیگ محمدی درباره کنسرت عالیم قاسم اف همراه با ارکستر سازهای بادی تهران: نتیجه آشنا زدایی ای که از ملودی های فولکلور آذری (به واسطه نوازششان
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:06:22

نتیجه آشنا زدایی ای که از ملودی های فولکلور آذری (به واسطه نوازششان با سازهای بادی) شده بود، بسیار زیبا و دلنشین بود. هرکجای کنسرت که این دو صدای شگفت انگیز(جناب عالیم و دخترشان فرقانه) با ارکستر هم آوا می شد، اوجِ شور و نشاط بود و حظ.

هرچند لحظات تکخوانی (بدون همراهی ارکستر) که تنها با نوازش تار(زکی ولی اُف) همراه بود نیز پر شمار و طولانی بود. در این لحظات کنسرت به سطح صدها کنسرت آذری مشابه می لغزید. این جدایش مصنوعی و مکانیکی که در لحظاتی تنها ارکستر بنوازد و در لحظاتی تنها تار، یادآور تجربه هایی ست که سالها پیش در برنامه هایی نظیر گلها انجام می شد و در کمتر آهنگی آواز و نوای ارکستر یک کل یکپارچه و همگن را تشکیل می دادند. ایکاش جناب قاسم اُف کمی تجربه گراتر بودند و کمی بیشتر از وادی های امتحان شده و امنِ "اجراهای سنتیِ آهنگهای فولکلور" پا فراتر می نهادند.
از زیبایی صدای جناب عالیم سخنهای بسیار رفته است ولی مطمئنم که اگر دخترشان راه رفته پدر را برود دور نیست روزی که نامی همسنگ ایشان در موسیقی مقامی آذربایجان شود. لذت ناشی از درهم آمیزی و امتزاج این دو صدای سحرانگیز غیر قابل ... دیدن ادامه ›› وصف است.
هرچه بود شبی پرشور و خاطره انگیز در حافظه همه نیوشندگان ثبت و ضبط شد.
با سپاس فراوان از "جاوید مجلسی" نازنین که چنین ارکستر جوان و متبحری را گردآوری و رهبری می کند. بی قرارانه به انتظار اجرای بعدی "ارکستر سازهای بادی تهران" خواهم نشست.
نتیجه همه تحقیقات میدانی شد کنسرت عالیم قاسم اف.
کنسرت خوبی رفتی مصطفی,عالیم قاسم اف هم ردیف و مقام موسیقی آذری رو خوب میشناسه هم صدای بی نظیری داره.
همیشه شاد باشی مصطفی جان :)
۲۳ دی ۱۳۹۳
مصطفی جان من از کتابخونه گرفتم... ترجمه ی حسین جده دوست ،ناشر انتشارات نمایش و سفارت آلمان سال1378...البته یکی دوتا ترجمه ی دیگر هم هست که من هم دسترسی بهشان نداشتم
۲۷ دی ۱۳۹۳
آقا دمت گرم و خوش. این هم بعیده دست ما بهش برسه. سپاس
۲۷ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید