در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | نازنین بنایی درباره نمایش خاطرات و کابوس های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی: تنها چیزی که تو ذهنم موند اینه:حیف. حیف این طراحی صحنه و نورپردازی و
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:02:17
تنها چیزی که تو ذهنم موند اینه:حیف.
حیف این طراحی صحنه و نورپردازی و طراحی لباس و بازی مهدی سلطانی که در کنار بازی بازیگر نقش ناصرالدین شاه که فقط بالا و پایین میپرید و حرکات بدوی از خودش نشون میداد حیف شد.حقیقتش من انتظارم از نمایش بالا بود.انتظار داشتم که با یه متن قوی و پیچیده رو به رو شم.یا اینکه کارشکنی هایی رو که زیردستان امیرکبیر انجام میدادند رو نشون بدن.یه مقدار از بدبختی مردم رو نشون بدن.نه اینکه همش دیالوگ پاسکاری کنند.همه توی کتاب تاریخ خوندن که امیر کبیر که بود و چه کرد.انتظار داشتم این تیاتر اگه هم از زاویه ی پنهان و بعد جدیدی تاریخ رو نمیخواد نشون بده ،چیزی که هست رو خیلی ملموس تر نشون بده.مثلن ری اکشن ناصرالدین شاه واقعن بعد از کشته شدن معشوقش چی بود؟اینکه پشت سر تابوت راه بیوفته؟به نظرم از یک تله فیلم هم ضعیف تر بود.یا اون جامه دار که وسطا فقط میومد زاری و شیون میکرد که امیرکبیر توی ایران فاسد و فاسق و...به فکر مردم نباش.و امیرکبیرم احساساتی میشد میگف نه حالا مردم گناه دارن و...بازی مریم سعادت در نقش مهدعلیا هم جذاب و خوب بود.موسیقی متوسط بود.و اینکه صحنه ی مرگ امیرکبیر رو نشون ندادن ،و صحنه ی قتل جامه دار که هیچ اهمیت خاصی نداشت رو نشون دادن،نمیدونم چه توجیهی میتونه داشته باشه.
به هر حال من انتظارم از کسی مثل محمد چرمشیر خیلی متن و دیالوگ های پخته تری بود.که شاید اگر نویسنده ی اصلی کار بود محقق میشد
خانوم نازنین،
در خیلی از موارد باهاتون موافق نیستم.
یکی اینکه اتفاقا به نظر من نقش ناصرالدین شاه یکی از بهترین بازیهای نمایش بود. بی ارادگی و عدم توانایی برای تصمیم گیری قاطع، هوس زیادش به قدرت، ارادت مریدوارش به میرزاتقی خان، گیر کردن بین مادر و صدراعظم و خیلی تردیدهای دیگه رو کاملا به من منتقل کرد. استفاده از عبارت "حرکات بدوی" به نظرم خیلی بی انصافیه!
نقش جامه دار هم از نظر من فقط یه ناظر بود و راوی و اصلا قرار نبوده که در روند داستان تاثیرگذار باشه. ولی با این وجود دیدیم که در ... دیدن ادامه ›› انتها مسئولیت روایت مرسوم از مرگ امیرکبیر (توطئه مادر شاه) رو به گردن همین ناظر بی تاثیر انداختن! صحنه مرگ جامه دار هم به همین دلیل تو نمایش گنجونده شده بود.
در مورد صحنه مرگ امیرکبیر هم بگم که اولین صحنه نمایش مرگ امیرکبیر رو نشون میداد. به همین دلیل از تکرارش در انتهای نمایش خودداری شده بود.

در باقی موارد نظری در موافقت یا مخالفت با شما ندارم.
۱۴ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید