در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Amvaaj: فیلم شیفت شب... خب از اول می دونستم فیلم پر مایه ای در انتظارم نیست و
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:42:57
فیلم شیفت شب...
خب از اول می دونستم فیلم پر مایه ای در انتظارم نیست ولی در این حد بی مایه رو اصلا نمی دونستم. زنی که خوش خوشان داره با شوهر کاملا غیرعادیش زندگی می کنه و هیچ شکی هم نداره، گویی از زنانگی بی بهره است تا اینکه یکی بهش هشدار میده که بابا جان شوهرت یه مرگیش هست و بعد زنه می بینه شوهره یه گند مالی بالا آورده و به راحتی یه ماله دست می گیره با برادر شوهرش گند یارو رو ماله می کشه و تمام...
در این حد بی مایه؟؟؟؟ آخه مگه میشه؟ خانم کریمی این همه فستیوال داوری کردی، تو فیلم این همه کارگردان بازی کردی، آخرش شد این؟؟؟؟ اون مراسم های افتتاحیه گول زنک چی بود؟ آدم از تبلیغ فیلم و اون مراسم ها فکر می کنه یه فیلم پرشخصیت هست که برای همه این آدم ها کلی قصه توشه... ولی دریغ که حتی بازی خود خانم کریمی در فیلم، فقط به خاطر کشوندن تماشاچیان به سینما و یه طورهایی کلاهبرداری در حد بازی هدیه تهرانی در فیلم دوئله!!!!
ترلان پروانه که در حد یه سایه که از پشت دوربین رد بشه، آتیلا حجازی که اصلا هیچی... واقعا این همه دست و پا زدن برای فروش بیشتر؟؟؟؟ سحر قریشی که فقط به درد همین نقش های پوچ میخوره. تند تند حرف زدن ها الکی که مثلا ما خیلی بازیگریم. و نقش فروتن که انصافا تازگی ها با این شمایل گیج و حیران و منفعلش خیلی خوب برازنده اش بود!!! حتی لیلا زارع هم نمی تونست خلا فیلمنامه رو پر کنه و تلاشش کاملا بی اثر جلوه می کرد. فقط صحنه های بازی گوهر خیراندیش یه کم فضای سرد و خنک و لوس و ننر فیلم رو گرم کرد که اونم به خاطر جنس بازی ... دیدن ادامه ›› خود ایشونه.
چطوره بعضی ها که داعیه بعضی کارها رو دارند و خودشون رو توش وارد می دونند و تو دوره خونه نشینی تقوایی و غربت نشینی بیضایی وارد میدون کارگردانی شدند لااقل این لطف رو به مخاطب بکنند کمی از جیب مبارک خرج کنند و فیلمنامه نوشته یکی دیگه رو دست بگیرند؟؟؟؟ مثل خانم رهنما که خودش نمایشنامه می نویسه خودش کارگردان میشه خودشم بازیگره و با کلی رانت، حق سالن رو از خاک صحنه خورده ها می گیره و بعد میگه من 12 ساله تو تئاترم. هستی عزیز من، ولی به زور گرفتن جای خیلی ها...
خلاصه مقایسه کنید فیلم رو با نمونه مشابهش سگ کشی... اینجاست که فرق کارگردان ها مشخص میشه...
در کل واژه افتضاح مناسب این اثر لوس و بی مزه است.
با عرض پوزش به خاطر رک گویی.
نیلوفر ثانی، shirin aalee و ناهید حدادی این را خواندند
نرگس این را دوست دارد
با این سبک استدلال که نود ون درصد اثار سینمای جهان رو میشه بی مایه خطاب کرد...قرار نیست که همه کاراکترها رفتار کاملا منطقی داشته باشند کما این که در زندگی واقعی اکثر ادمها مدام گرفتار چرخه تکرار اشتباهات و حماقتهاشون هستن و از طرف دیگه تعریف رفتار و کنش منطقی از دید ادمهای مختلف بسته به خاستگاه اجتماعی -فرهنگیشون متفاوت هست و کاملا نسبی هست... ضمنا بجز فیلمهای حادثه ای، داستان بخش اعظم قیلمهای سینمای جهان رو میشه در دو خط خلاصه کرد و این نه ازوما ضعف هست و نه نقطه قوت.... نکته بعدی سطح توقع هست ... در سال جاری بالغ بر چند صد فیلم در امریکا ساخته ش ده من دست کم هشتاد-نود تاش رو دیدم،اگر شاهکارهای خودشون رو ملاک قرار بدیم که بزحمت چهار یا پنج تا ازین فیلمها به اون سطح ممکنه و فقط ممکنه نزدیک شده باشن! و پانزده تایی هم حرفهای جدی برا گفتن دارن که خوب هم بیانش میکنن و مابقی صرفا کارکرد اصلی سینما یعنی سرگرمب رو هدف قرار دادن که با توجه به میزان استقبال برخی شدیدا موفق و برخی شکست خورده و دیگرانی هم درین بین بودند... شیفت شب به سینمای بدنه تعلق داره فیلمامه بی نقص نیست اما بد هم نوشته نشده ، فیلمساز سعی داشته طرح موضوعاتی مثل بلندپروازی و گرفتاریهای مالی، خیانت، قضاوت، کنشگری زن و... بپردازه و درست که اونقدر عمیق و پخته نپرداخته که در حافظه سینمایی ما ثبت بشه اما اونقدر هست که بیننده عام رو که بعنوان سرگرمی به دیدن فیلم اومده و حوصله فیلمهای ... دیدن ادامه ›› جدی هنر و تجربه رو نداره(چه خوب میشد اگه داشت) برای دقایقی بفکر ببره و موضوع بحث خانوادگی شبشون بشه و شاید هم منشا اثر مثبتی... و همین برای یه فیلم بدنه هم در استاندارد سینمای ما و هم اونها کافیه(البته طبیعی هست که کلاس سینمای اونها و سطح تکنیکیشون بسیار بالاتر از ماست)
۰۷ دی ۱۳۹۴
خیلی عالی نوشتین، تمام نکات و مواردی که به ذهن مخاطب آگاه میرسه رو به روشنی عنوان کردین.
۰۷ دی ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید