در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سعید نوری درباره نمایش پینوکیو: اجرای جمعه - 94/11/23 بک نمایش فانتزی که در عین سادگی اش ، نکات جال
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:29:18
اجرای جمعه - 94/11/23
بک نمایش فانتزی که در عین سادگی اش ، نکات جالبی برای من داشت.

شاید نمایش پینوکیو با قلم فریبرز کریمی نسبت به ماجراهایی که تماشاگر از داستان اصلی نوشته ی Carlo Collodi در ذهن دارد تفاوت کند اما همچنان صحنه های نمایش، بوی نوستالژیکی از کودکی را به مشام حاضرین در سالن می رساند.
نمایشنامه ی پینوکیو بیانی ست ساده از یک روایت نه چندان عمیق. زاویه ای جدید اما نه چندان پخته از داستان پیرمردی با ارزوی نافرجام داشتن یک کودک و ماجراهای پینوکیو در مسیری که خود بی اختیار دچار آن شده. شاید بتوان از برخی قسمتهای نمایشنامه نکاتی استخراج نمود اما در مجموع توقعات من از متن نمایش و دیالوگها آنچنان که باید و شاید برآورده نشد.
اما نقطه ی قوت داستان بی شک ایده پردازی های فانتزی و دوست داشتنی کارگردان برای به نمایش در آوردن فضاهای مختلف است. فضاهایی مانند کلاس درس، سیرک ، دریا و استفاده ی مطلوب از تمام فضای صحنه حتی پرده ی زیرین سِن ، بسیار قابل تحسین بود.
نوع اجرای نمایش به گونه ای نبود که به عنوان محکی جدی ... دیدن ادامه ›› برای بازیگران محسوب گردد. بازی ها کوتاه و نه چندان عمیق به پیش می رود اما پر انرژی و منظم .
در نهایت میتوان گفت در عین سادگی و با وجود نمایشنامه ای نه چندان سنگین و پرمفهوم ، از دیدن نمایشی کوتاه،فانتزی و خلاقانه لذت بردم و به گروه خسته نباشید بگویم. امیدوارم حمایت های هنردوستان از چنین گروه ها و آثاری بتواند از مهجور ماندن استعدادهای جوان و خلاق، در این "روزهای بی فروغِ تئاتر" و "طوفانِ نامهایِ بزرگ با کارهایی ضعیف" ، جلوگیری کند.