در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Hoda Moosaei درباره نمایش لیرشاه: توی سالن به همراهم گفتم رسما در حد یه نمایش تو نمازخونه‌ی یه دبیرستان!
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:54:13
Hoda Moosaei (nilan8)
درباره نمایش لیرشاه i
توی سالن به همراهم گفتم رسما در حد یه نمایش تو نمازخونه‌ی یه دبیرستان!!!
این کار متن نداره، دیالوگ‌های خسته‌کننده، بی مفهوم، بی‌هدف و بی‌هویت! نویسنده نه تنها هیییییچ حرف جدیدی برای گفتن نداشت، بلکه آبروی شکسپیر رو به بازی گرفته بود! بدتر از اون، کارگردان !
اصولا وقتی قراره با نگاهی به یک اثر شناخته شده با این عظمت، متنی بنویسیم، احتمالا به رویکرد یا زاویه‌ی تازه‌ای برخوردیم!
وقتی قراره اجرای تازه‌ای از اون متن داشته باشیم، احتمالا پیشنهدات اجرایی متناسب و بستر ارائه‌ی جدیدی رو کشف کردیم! نویسنده و کارگردان این اثر هر دو به شدت بازی رو باختن!

صحنه ملغمه‌ای از خساست، شلختگی، بی‌معنایی، سطحی‌نگری و سرهم بندی بازی بود!!! ایده‌های تکراری و تقلبی و ... . نورپردازی بی ربط! بدتر از اینها طراحی لباس! که واااای واااای ... دیدن ادامه ›› واااای !

بازی‌ها اعصاب خوردکن، از آقای معجونی تا .... ، و شاید تنها کسی که کمی تونست واقعی و قابل درک به نظر برسه، دلقک لیر بود! بگذریم که بعد از پایان‌بندی به شدت گنگ و پادرهوای کار، به نظر می‌رسید حتی خود بازیگران هم نفهمیدن چرا اونجان، چرا این کارارو می‌کنن و کاش زودتر تموم شه تا بتونن از جو خسته‌ی سالن و نگاه سرزنش‌بار تماشاگران فرار کنن !
›› تا ۲ پاسخ


مازیار زرین شاه این را پاسخ داده‌است
خانم موسایی گرامی ضمن خوش آمدگویی حضورتان در تیوال
اینکه سلیقه ی شما با این نمایش جور نبوده محترم است و البته می توانم با حس نامطلوب پس از تماشای یک نمایش به زعم خود بد را درک کنم
اما تعمیم دادن حس خودتان به بقیه تماشاگران نگاه صحیحی نیست .. این نمایش یکی از قوی ترین نمایش هایی بود که در امسال تماشا کرده ام و نگاه من در پایان نمایش نه تنها سرزنش بار نبود بلکه سرشار از حس ستودن یک کار ارزنده بر روی صحنه بود
امیدوارم صفحه پروفایلتان در تیوال به جای یک نمایش دیده شده پر از نمایش های متعدد دیده شده ،شود تا امکان قیاس تان صرفا محدود به نمایش اجرا شده تو دبیرستان نباشد
موفق باشید
۲۷ بهمن ۱۳۹۵
آقای ابرشیر گرامی پیشنهاد می‌کنم کمی وقت صرف کرده، نظرات دیگر دوستان رو هم بخونید! بالای 90 درصد از این عزیزان در اوج نارضایتی از سالن بیرون اومدن! و تقریبا حتی نتونستن یک ویژگی مثبت از کار بیرون بکشن!!! و شما ... .
فکر می‌کنم بد نباشه حداقل برای کمک به خودتون هم که شده، به جای صرفا تئاتر دیدن و پروفایل پر کردن، کمی مطالعه کنید و تجدید نظری بفرمایید در استدلال های کارشناسانه‌، قدرت تحلیل و دلیل‌تراشی‌های تکنیکی خودتون!!! بعد از کسب مهارتهای لازم، خوشحال می‌شم بتونم در مورد ضرورت‌های نقد و پژوهش بهتون کمک کنم!!! چون قطعا استفاده از کلمات قلمبه سلمبه، به معنای ارائه‌ی نقد معتبر و علمی نیست!!!
۰۴ اسفند ۱۳۹۵
خانم موسوی در هرحال ممنون از پیشنهادهایتان
البته لازم است متذکر شوم بنده در بخش نقد "کاربران" و نه نقد کارشناسان مطالب خود را می نویسم و داعیه نقد کارشناسی ندارم چون نه رشته ی تحصیلی ام تاتر است و نه در این زمینه فعالیت حرفه ای می کنم
به هر حال مشتاقانه منتظر خواندن نظرهای پژوهشی و تخصصی سرکار به عنوان یک متخصص امر پیرامون نمایش هایی که تماشا می کنید( و چه بهتر از همین نمایش لیرشاه باشد) می مانم ، باشد که بسیار بیاموزم.
۰۴ اسفند ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید