در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد. خریداران محترم این سانسها لطفا منتظر اطلاع‌رسانی بخش پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشند.
تیوال | کیان درباره نمایش مفیستو: تا پیش از این مدتها مو به تنم سیخ نشده بود و منقلب شدن را تقریبا از یا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:37:59
کیان (kian_goetz)
درباره نمایش مفیستو i
تا پیش از این مدتها مو به تنم سیخ نشده بود و منقلب شدن را تقریبا از یاد برده بودم.
لذت بردم از آفرینش مسعود دلخواه عزیز با وسواس های منحصربفرد همیشگی اش. بومی سازی ظریف و به اندازۀ متن، میزانسن های تمیز، طراحی های بسیار خوب در لباس، موسیقی، نقش آفرینی ها از سر تعهد و احترام به مخاطب و ... که جملگی باعث می شود هنرمندی تمام گروه را قدر بدانم.
پردۀ ضیافت شام ساردر کافی بود موسیقی شدت بیشتری بگیرد و بر کوبندگی اش افزون شود (حتی به قیمت از دست دادن برخی دیالوگها) تا به کل کالبد تهی کنم. اگر پس از رسیدن قصه به نقطه آغاز یعنی ترفیع هندریک طی چند دقیقه با یکی دیگر از همسرایی های لذتبخش اش به جمع بندی می رسید من با تمام آن شوق و انرژی و در اوج ِتأثیر سالن را ترک می کردم.
مفیستوی سه ساعته به نظر من کامل نیست اما بسیار متعالی و نفیس است.
سپاس از این همه حظ.
آقای کیان عزیز
در مورد نکته ای که در مورد پایان کار فرمودید ، از این جهت هم می شود نگاه کرد که در واقع تمام آنچه در طول نمایش دیده ایم ، احوالات و تصاویری ست که هوفگن از زمان رورانس پایان اجرای مکبث تا دریافت حکم و ترک سالن به قصد رفتن به مهمانی هتل از سر گذرانده است - که قرینگی صحنه اول و آخر نمایش هم می تواند مؤید همین مطلب باشد - و سرانجام در پایان آن با تصویر کابوس وار صف همقطاران مرده یا سفر کرده پوشیده سر با پارچه سفید در جایگاه تماشاگران - مواجه می شود ، کابوسی که در آن مثل مکبث دست هایش را به خون دوستان اش آلوده می بیند .
در مورد همین مساله صحنه های تکراری و قرینه ، آن دیالوگ " زیبای من ، وحشی من ، ستمگر من ... " - که هوفگن برای ابراز عشق به زنان بیان می کند - سه مرتبه در سه جای نمایش می آید که انتخاب کارکردی معناداری است که وجهی از شخصیت هوفگن را برای ما ترسیم می کند .
۱۳ تیر ۱۳۹۶
جناب فتحیان درود دوست گرامی و سپاس از مشارکت شما.
بله حق با شماست و متوجه زاویه مدنظر شما هستم با این حال در مورد بنده آن لحظات با افول همراه بود هرچند صحنه نیز در آن پرده خسته به نظرم آمد که البته قابل درک است.
۱۳ تیر ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید