در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احمد محمدتبریزی درباره نمایش مفیستو: هر آنچه که از یک تئاتر خوب انتظار داریم را در مفیستو می‌بینیم. نمایشنا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:43:09
هر آنچه که از یک تئاتر خوب انتظار داریم را در مفیستو می‌بینیم. نمایشنامه‌‌ای پر فراز و نشیب که با کارگردانی کم نقص مسعود دلخواه ترکیب شده تا اثر نهایی به قول استاد ناظرزاده کرمانی سطح این روزهای تئاتر کشور را بالا ببرد.
مفیستو نمایشی ارزشمند و درخشان که چگونگی به قهقهرا رفتن یک جامعه را نشان می دهد. جایی که مردمان ایدئولوژی زده‌ی محتاج به قهرمان لبریز از رذیلت اخلاقی می‌شوند.
آرمان‌های پوشالی مردمانِ ناآگاه چون بختک روی سر خودشان سوار می‌شود و قربانی می‌گیرد. منافع شخصی حرف اول را می‌زند، افراط و تفریط سنگ بنای فاشیسم را می‌گذارد و مردم جای اتحاد قربانی چند دستگی می‌شوند. در چنین شرایطی حتما شیطان ظهور خواهد کرد.
بانظرتون؛راجع له نمایش موافقم ولی با تحلیلتون نه
ملت المان در ان زمان نه ایدئولوژی زده بودند و نه محتاج قهرمان چه بسا که یکی از واقعیترین دموکراسی های زمان بودند
ظهور هیتلر معلول تحقیری بود که در ورسای براثر خودخواهیهای دول دیگر بر ملت المان تحمیل شد که البته در نمایش هم به ان اشاره ی درستی شذ
۱۱ مرداد ۱۳۹۶
چقدر اون دو خط آخر برای همه ما قابل لمس و اگر فکر و مقایسه کنیم، آشناست.
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
با بخش‌هایی از نظرتون موافقم
آلمان آن زمان با وجود مشکلات اقتصادی فراوان، جامعه‌ای دموکرات بود که البته بسیاری از منتقدین مدرنیته مثل مکتب فرانکفورتی‌ها از جامعه آلمان پس از جنگ جهانی اول به عنوان مثالی از خطرات دموکراسی یاد می‌کنند و می‌گویند دموکراسی همراه خود می‌تواند فاشیسم به همراه بیاورد.
به نظرم جهان قرن بیستم رو باید جهان آدم‌های ایدئولوژی زده دانست. در خود نمایش هم می‌بینید که کمونیست‌ها بدون تفکر کعبه آمال و آرزوهایشان را در لنین و استالین می‌بینند و حتی به همکاری که عازم امریکاست توصیه می‌کند به روسیه برود. طرفداران ارتش سرخ رستگاری را در تشکیل یک جامعه بی طبقه می‌دیدند و تا سالها در خیال رهایی با سوسیالیسم بودند. خیالی که در عمل هیچگاه به وقوع ... دیدن ادامه ›› نپیوست.
از آن طرف طرفداران ناسیونال سوسیالیسم، به هیتلر به عنوان یک ناجی نگاه می‌کنند و تازه وقتی نازی‌ها بر سر کار می‌آیند می‌فهمند با چه سیستمی طرف هستند.
۱۳ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید