در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | صادق اسماعیلی: موضوع: لزوم درجه بندی سنی فیلم های جشنواره درجه بندی سنی فیلم ها سال
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:21:55
موضوع: لزوم درجه بندی سنی فیلم های جشنواره
درجه بندی سنی فیلم ها سال هاست که در سینمای جهان و هالیوود اعمال می شود. چرا ما که از همه جای دنیا ادعای بیشتری در باب دغدغه های فرهنگی و تربیتی ایرانی و اسلامی داریم تا به حال فکری به حال این مساله نکرده ایم؟!
تا امروز تقریبا نیمی از فیلم های جشنواره را تماشا کردم و به جرات میگویم که حداقل چهار فیلم تا اینجا مناسب هر سنی نیست (دارکوب - اتاق تاریک - شعله ور - مغزهای کوچک زنگ زده)
حداقل از امثال روح الله حجازی که علی الظاهر فیلمی حول و حوش مسائل تربیتی و روانشناسی کودک و مسائل اجتماعی میسازد انتظار می رود که بفهمد هر فیلمی مناسب این نیست که یک خانواده دست فرزندان خردسال، کودک یا حتی نوجوان خود را بگیرند و به تماشایش بنشینند و می باید خود او قبل از هر کسی نسبت به این مساله صدای گویا و رسای اهل فن باشد.
به گمان من مسئولین محترم جشنواره می باید قبل از اکران عمومی فیلم ها در جشنواره فجر ِ انقلاب ِ اسلامی ِ ایران، فیلم ها را به لحاظ محتوایی رصد کنند و با درجه بندی مناسب، خانواده را نسبت به چیزی که قرار است ببیند آگاه کنند. مساله ی به این سادگی واقعا آنقدر ها هم کار پیچیده و دشواری نیست. این موضوع علی الخصوص در مورد جشنواره بیشتر صدق می کند چون فرصت چندانی برای شناخت و معرفی فیلم ها پیش از اکران وجود ندارد.

واقعا ما چرا تا این حد بی ... دیدن ادامه ›› تفاوتیم؟! یعنی حتما باید فیلمی حاوی صحنه های جنسی زننده باشد یا با اره برقی به جان هم بیفتند تا شاید تازه فکر کنیم مناسب فرزندانمان هست یا نه؟!
آیا سید محمود رضوی دختر نوجوانش را به تماشای صحنه استعمال مواد مخدر سارا بهرامی می نشاند؟ آیا خود حمید نعمت الله موافق است که فرزندانش به تماشای صحنه های نشئگی امین حیایی پای منقل بنشینند؟
معنای درجه بندی سنی فیلم ها این نیست که مانع ورد کسی به سالن سینما بشویم، اما حداقل می شود به خانواده ای که دغدغه دارد و میخواهد از یک تفریح سالم استفاده کند، پیش از تماشای فیلم نسبت به چیزی که قرار است نمایش داده شود هشدار لازم داده شود و بعد از آن دیگر تصمیم را به عهده خودشان گذاشت.

پی نوشت: واقعا نمیتوانم برخی والدین را درک کنم! طرف همراه خانواده و با دختر نوجوانش کنار من نشسته، فیلمی را تماشا میکند که پر از موارد و صحنه های نامناسب است و اخر فیلم تحلیل میکند که پدر و مادر ِ فیلم چه اشتباهاتی داشتند!
واقعا موافقم. اصلا به جای سانسورهای بی مورد باید درجه بندی سنی انجام بشه تا فیلم ها هم همه ازشون بریده نشه
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
البته بعد از درجه بندی فیلم ها لازم هست تا سینما ها هم درجه بندی را رعایت کنند. تا به حال اگر هم درجه بندی بوده از طرف تهیه کننده و با میل خودش انجام شده و بیشتر جنبه تبلیغی داشته. معمولا بعد از اکران هم DVD آن به راحتی در مغازه ها به فروش رفته!
۱۷ بهمن ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید