در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | احسان zarkesh درباره نمایش شیطونی: دیشب تماشاگر تئاتر شیطونی بودم. شکی نیس که تئاتر خوبی بود و می¬تونستی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 17:51:07
دیشب تماشاگر تئاتر شیطونی بودم. شکی نیس که تئاتر خوبی بود و می¬تونستی در حین نمایش و بعد از تموم شدنش به خودت ببالی و احساس رضایت داشته باشی که از وقتت به بهترین شکل ممکن استفاده کردی ولی متأسفانه من خیلی همچین حس و حالی در حین دیدن نمایش و بعد از نمایش نداشتم با اینکه تئاتر خوب و دلچسبی دیدم ولی عدم این حس و حالم برمیگرده به تماشاگرایی که بیننده تئاتر بودن.
شاید بتونم صدای شاتر دوربین عکاسی خانمی که چند صندلی با من فاصله داشت و تحمل کنم و خم به ابرو نیارم ولی قطعا صدای خنده های بلند بغل دستیم، مخلوط صدای خنده و کف زدن چند تماشاگر که با شنیدن دیالوگ های خنده دار از خود بی خود می¬شدن، صدای صحبت دختر و پسری که پشت سرم بودن و در حین تئاتر با هم حرف میزدن و نقد میکردن و نور گوشی نفر جلوییم و نمیتونم تحمل کنم و تاب بیارم. یه دونه از اینا کافیه تا تمرکز تماشاگران (نه به ظاهر تماشاگران) تئاتر و برهم بزنه و من دیشب شاهد همه نوع از اون بودم.
ناراحتم، خیلی هم ناراحتم. با اینکه چندین ساعت از تئاتری که دیدم میگذره ولی چیزی از ناراحتی من کم نشده. و کاش همه ناراحتی من بابت این بود که به اندازه تئاتر زیبایی که دیدم لذت نبردم. متأسفانه بخش بزرگ ناراحتیم برای عدم فرهنگ قشری هست که دنبال هنر هستن و تئاتر می-بینن ولی از فرهنگ تئاتر دیدن بی بهره هستن و سالن تئاتر و با استادیوم و یا هرجای دیگه¬ای اشتباه می¬گیرن.
دیشب ناراحتیم زمانی که تئاتر به پایان رسید به بیش ترین حد خودش رسید و اون زمانی بود که با تعداد زیادی صندلی خالی مواجه شدم و افسوس خوردم، چه حیف که تئاتری به این زیبایی هر شب با صندلی خالی مواجه بشه ولی بلافاصله یاد دیالوگ داخل نمایش افتادم. "به خدا 5 نفر بیاد برا من بسه، اصلا نیاین"
در ... دیدن ادامه ›› آخر باید بگم اگر میتونین برای 80 دقیقه تماشاگر باشین و تمرکز اطافیانتون و برهم نزنین این تئاتر زیبا رو به هیچ وجه از دست ندین. حیفه.
پی نوشت: آقایی که اول تئاتر تذکر میدی و میگی گوشی های خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز بذارین لطفا تذکر بده و بگو: صحنه هایی از تئاتر کمدی هست و شاید باعث خنده تون بشه پس سعی کنین صدای خنده تون مزاحم بقیه نشه.
#قشنگ_بخندیم
#آروم-بخندیم
#میدونستی_وقتی_آروم_میخندی_خوشگلتری_عزیزم
#میخندی_بخند_ولی_داد_که_نزن
#بخند_داد_بزن_ولی_جون_مادرت_کف_نزن
#اگر_زحمتی_نیس_یه_جوری_تئاتر_ببینین_که_کمتر_کسی_اذیت_بشه
#تئاتر_خوب_ببینیم
متاسفانه نه سالن‌ها و نه گروه‌ها آسایش تماشاگرا براشون کوچکترین اهمیتی نداره...خیلی ساده میشه آداب تاتر دیدن رو روی پوستر به درودیوار سالنا زد یا قبل نمایش توضیح داد تا اونا که نمیدونن یاد بگیرن اما....
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
به نظرم شما خودتون باید دست به کار بشین و از بین آشنایان با فرهنگ خودتون افرادی رو برای پر کردن سالن ببرین. یه عده که اساسا فهم لذت بردن از این تاتر رو ندارن و سالن رو خالی میگذارن، تک و توک موجودات بی فرهنگی هم پیدا میشن که میان برای دیدن تاتر ولی بلد نیستن مثل آدم بخندن که انشالله اونها رو هم به راه راست هدایت میکنن یا اصلا راهشون نمیدن که تمرکز شمایی که تماشاگر واقعی تاتر هستی بهم نخوره.. میمونه یه سالن خالی که انشالله خودتون هر کی رو که سلیقه و فرهنگش رو تایید میکنید با خودتون ببرین و از کار محبوبتون حمایت کنید ؛)
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
واقعا متاسفم.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید