در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سجاد حسینی درباره نمایش فلیک: با سلام و احترام؛ بنده دوشنبه شب 25 تیرماه نمایش رو دیدم. یک مطلبی خ
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:13:28
با سلام و احترام؛
بنده دوشنبه شب 25 تیرماه نمایش رو دیدم. یک مطلبی خواستم مطرح کنم درباره بازیگری:
با شروع نمایش و در اولین صحنه با یک پدیده هولناک مواجه شدم. حسین حسینیان و نوید محمدزاده بازی داشتند و آقای محمدزاده میکروفون همراه داشت برای بیان دیالوگها که با کیفیت بسیار بد پخش کننده ها و اعتراض همراه با فریاد یکی از تماشاچیان، آقای محمدزاده میکروفون رو کنار گذاشت. اینجا اشاره کنم که متاسفانه این پدیده اسفبار استفاده از میکروفون رو سالها پیش در نمایش آمدیم نبودید رفتیم کار آقای رضا حداد و بعدتر در نمایش اعتراف کار آقای شهاب حسینی شاهد بودم.
اما خاطرم هست چند سالی پیش تر تئاتر تانگوی تخم مرغ داغ کار آقای هادی مرزبان بدون استفاده از میکروفون اجرا میشد و استاد علی نصیریان در سن قریب به هشتاد سالگی در تالار بزرگ وحدت دیالوگ ها رو به بهترین طریق ممکن ادا میکردند.

مطلب این که به نظر میرسه که علت استفاده از میکروفون نمیتونه از دو حالت خارج باشه؛ یا عزیزان بازیگر توانایی دیالوگ گفتن بدون وجود میکروفون در سالن های بزرگ و حتی متوسط رو ندارند یا این توانایی رو دارند ولی برای جلوگیری از فشار و آسیب به حنجره از میکروفون استفاده میکنند.(که البته درباره ... دیدن ادامه ›› نوید محمدزاده حتی اگر از بازی ایشون لذتی نبریم باید منصفانه گفت که با توجه به سابقه ایشون حالت اول منتفی به نظر میرسه).
در هر دو حالت فوق آیا بهتر نیست بازیگران بزرگوار قید حضور در تئاتر و یا حداقل اجرا در سالن های متوسط و بزرگ رو بزنند و کار رو واگذار کنند به اهل فنی که توانایی و قدرت بیان لازم رو برای انجام این کار دارند و نگرانی های احتمالی برای آسیب به حنجره شون رو ندارند!؟
بهتر نیست عزیزان بزرگوار بازیگر که توانایی یا تمایل به دیالوگ گفتن بدون میکروفون رو ندارند بیش از این آبروی خود و بازیگری رو نبرند!؟
نمیدونم شاید هم به نظر ایشان: نه بهتر نیست.
اقای حسینی من به همراه دوستانم دوشنبه 25 تیر در سالن بودیم در ردیف 2 باکس وسط و از نظر ما هیچ مشکلی نبود نکته ای رو که به ان اشاره کردید واقعا یک پدیده هولناکی نبود و هیچ اتفاق خاصی هم نیوفتاد. نوید محمدزاده میکروفون به همراه داشت ولی بعد از گفتن اولین دیالوگ متوجه کیفیت صدا شد و در همان لحظه میکروفون رو کنار گذاشت و تازه از نظر من کاری که اون خانم از انتهای سالن انجام داد و وسط اجرا نمایش با صدا بلند گفت که کیفیت صدا خوب نیست و ما نمی شنویم خیلی کار زشتی بود چون دیگه این نکته رو همه اون هایی که اهل تئاتر هستن و نیستن میدونن که وسط اجرا نباید صحبت کرد دیگه جیغ که جای خودش رو دارد و همیشه بهتره به جای عجله کردن صبر کنیم تا ببینیم نتیجه چی میشه. نوید محمدزاده خودش به تنهایی ادم با تجربه ای در عرصه تئاتر هست و در اون لحظه خودش بهترین تصمیم رو با توجه به کیفیت صدا میگرفت اینو دیگه ماهایی که زیاد تئاتر میبینیم میدونیم و بهتره تماشاگر هایی هم که تازه دارن تئاتر دیدن رو تجربه می کنن بدونن که همیشه بازیگر خودش در اون لحظه بهترین کار رو انجام میده و نیازی به تذکر و جبغ نیست و دیدیم که بعد از گفتن اولین دیالوگ نوید محمدزاده خودش میکروفون رو کنار گذاشت و نکته بعدی که به ان اشاره کردید واقعا متاسفم کرد چون اینو میدونیم و به دفعات در اجرا های مختلف دیدیم که نوید محمدزاده توانایی گفتن دیالوگ رو بدون میکروفون در سالن های بزرگ داشته و به زیبایی این ... دیدن ادامه ›› کار و انجام داده و انصاف نیست که بیان می کنید برای فشار و اسیب به حنجره از میکروفون استفاده کرده واقعا شما تئاتر های نوید محمدزاده رو دیدین و این جوری قضاوت می کنین... قطعا نوید محمدزاده توانایی اعجاب بر انگیزی در عرصه سینما و تئاتر داره که به این شکل تماشاگر رو بر صندلی با بازی خیلی خوبش میخکوب میکنه و همین طور داشتن قدرت بیان خوبش و لحن خوبش و بازی خوبش که همیشه رو صحنه درخشانه. امیدوارم با یه نگاه قشنگ تر همدیگه رو قضاوت کنیم و به هنر کسی که واقعا هنرمنده احترام بذاریم .
۲۶ تیر ۱۳۹۷
اقای حسینی این که روز به روز افراد علاقه مند به دیدن تئاتر شوند خیلی خوش حال کننده هست و این که هر چه قدر جامعه ی افراد تئاتر بین گسترده تر شوند زیباتر است اما نکته اینجاست که در خیلی از اوقات افرادی رو در سالن های تئاتر میبینیم که نه تنها به ما بلکه به خودشون هم احترام نمیذارن اینکه با توجه به این همه تذکر باز میبینیم بعضی از افراد در سالن تئاتر نه تنها موبایل خود رو خاموش نمیکنند بلکه با تلفن همراه خود سلفی هم می گیرند و صحبت میکنند و ... واقعا جای تاسف دارد . قطعا من هم از همون اول تئاتر بین نبودم و بالاخره از یک جایی برای دفعه اول تئاتر دیدم ولی همیشه مواظب بودم تا کاری نکنم که تمرکز دیگران به هم بخورد یا حداقل نکات اولیه در حین دیدن اجرا رو رعایت میکردم ولی الان متاسفانه کمتر شاهد این موضوع هستیم و افرادی رو در سالن میبینیم که احساس میکنند به دیدن فیلم کمدی امده اند تا دیدن یه تئاتر درام . در هر صورت از نظر من کار اون خانم در حین اجرا که با صدا بلند تذکر دادند کار درستی نبود و اقای حسینی قطعا هر بازیگری با توجه به تجربه خودش بهترین تصمیم رو میگیره اون خانم حتی چند دقیقه اجازه نداد تا ببینیم برای دقایق بعد چه اتفاقی می افتد شاید اگر اندکی صبر میکردند همه چیز درست میشد و قطعا نمایش تا انتها با اون کیفیت صدا پیش نمیرفت و در هر صورت به نظر من چه نوید محمدزاده چه رضا بهبودی چه ستاره پسیانی و الهام کردا و سعید چنگیزیان و هوتن شکیبا ... دیدن ادامه ›› و پارسا پیروزفر و صابر ابر افرادی هستند که دیگر در تئاتر به همه ثابت شده اند و از نظر من تو نسل جوان تک تکشون رو صحنه درخشان هستند و در صحنه تئاتر در مواقع حساس بهترین تصمیم رو با توجه به تجربه تئاتری که دارن میتوانند بگیرند.
۲۷ تیر ۱۳۹۷
جناب آقای سجاد حسینی ! چقدر خوب و سنجیده حق مطلب رو ادا کردید..زنده باد
۳۰ تیر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید