در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | لیلى شجاعى: درود یک پرسش کلی: علت این‌که برخی گروه‌های نمایشی بروشور به مخاطب نم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:52:41
درود
یک پرسش کلی:
علت این‌که برخی گروه‌های نمایشی بروشور به مخاطب نمی‌دهند چیست؟
اگر مسئله‌ی مالی مطرح است که برای **برخی** گروه‌ها ممکن است اندکی قابل درک باشد (آن هم با برررسی شرایط)، می‌شود آن را به شور گذاشت تا به یک خلاقیت رسید که از چه راه‌کارهایی می‌شود استفاده کرد. یا حداقل خیلی جسورانه یک توضیحی کنار درب ورودی نوشته شود یا عزیزی از گروه نمایشی ایده و علت را به نحوی بیان کنند. ولی حذف نشود.
گرچه به شخصه با بروشورهای پر هزینه و *زرد* بسیار مخالفم.
یکی از پیشنهادات کنونی من (که البته نیاز به چکش‌کاری دارد): حداقل به جای بروشور، اگر واقعا مسئله مالی است و گروهی از پس هزینه آن برنمی‌آید، توضیح کارگردان حداقل در برگه‌‌ی نمایش نوشته شود.

بنظرم نداشتن بروشور نمایش نشانگر بی انضباطی و بی سلیقه گی و حتی بی برنامه گی ( چون بعضی وقتا بروشور تمام میشه) یک گروه نمایشی است، حتی برای معرفی خودشان برای تماشاگر و بهتر دیده شدن نمایش ارزش قائل نیستند. اگر اجرا کارگاهی یا دانشجویی است مسئله ای در این نیست که بروشور نداشته باشد اما نمایشی که روی صحنه میرود باید برای مخاطب خود قبل از اجرا بروشوری تهیه کند نه بخاطر اینکه تماشاگر آن بروشور را برای کلکسیون خود جمع کند، خیر ! برای اینکه تماشاگر اگر لازم شد بتواند بعد نمایش مواردی مثل نام عوامل بازیگری و اجرایی نمایش را بشناسد و یا حتی نویسنده یا کلیدی از نمایش را داشته باشد . تماشاگر شاهد فیلم سینمایی نیست که اگر لازم شد بعدا نسخه ای از آن تهیه کند و یا در اینترنت موارد مورد نظر خود را جستجو کند بعضی از اوقات بازیگران نمایش ممکن است چندان شناخته شده نباشند یا هزاران دیلیل که همه ما میدانیم ، بروشور قطعا عنصری است که به تماشاگر کمک میکند این موارد را بفهمد یا حتی لازم باشد کلیدی برای تحقیق بعد نمایش برای درک بهتر نمایش باشد حتی گروه هایی فراتر از این موضوع برای مخاطب ارزش قائل هستند و نگاه و فکر تماشاگر را موضوعات کلی و جزئی معطوف ... دیدن ادامه ›› میکنند.

جا داره اینجا بروشورهای برتری که از سال قبل دیدم را معرفی کنم.
مرد شده : هر چند نمایش خیلی برای من جذاب نبود اما بروشور آن بهترین بروشوری بود که تا به امروز دیدم.
دستور العمل پرواز : بطور کلی تا انجا که یادمه فقط بعد از دیدن بروشور یه کلمه به زبانم آمد : زیبااا . عالی
مالی سوینی : بنظرم هزینه چاپ بروشور از بلیط نمایش بیشتر بود و همچنین مناسب و پر محتوا حداقل برای مخاطب خیلی ارزش قائل شدن.
او : مثل خود نمایش نیاز به حل معما داشت، خاطره خیلی خوبی بود.

در انتها یاد این بروشور افتادم
بی پدر : هنوز بعد از دو سه سال جز به جز بروشور یادمه
بروشور خوب برای بهتر دیده شدن یک نمایش و درک بهتر آن عنصری مفیدی است. و برای شخص بنده یک الزام که همیشه قبل اجرا به دنبال آن هستم.





۳۰ آبان ۱۳۹۷
جناب فرزاد جعفریان
:-)
۱۱ آذر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید