در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Poorya Abdi درباره نمایش سنگر دوست داشتنی: «سنگر دوست داشتنی» به ناصرخسرو می‌آید/ معرفی یک نمایشنامه نویس نمای
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:13:06
«سنگر دوست داشتنی» به ناصرخسرو می‌آید/ معرفی یک نمایشنامه نویس

نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» اثر نویسنده معاصر پرتغالی با کارگردانی و دراماتورژی مسلم آئینی روی صحنه می‌رود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم آئینی کارگردان تئاتر به دنبال مطالعات و پژوهش‌های اخیر خود روی ادبیات نمایشی جهان «جی. آر ویلار» نویسنده پرتغالی را برای اولین بار در ایران، با اجرای نمایشنامه ای از او به مخاطبان تئاتر کشور معرفی خواهد کرد. ویلار از نمایشنامه نویسان معاصر کشور پرتغال است که تا کنون هیچ اثری از وی در ایران ترجمه یا کارگردانی نشده است.

مسلم آئینی درباره معرفی این نویسنده اظهار کرد: این نمایشنامه نویس طی پژوهش‌هایم از طرف دکتر فاطمه بردبارجاویدی متخصص زبان‌شناسی به من معرفی و زمینه‌های آشنایی بیشتر با او فراهم شد. به دنبال مطالعه تعدادی از آثار این نویسنده، نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» که در نوبت انتشار قرار دارد، آماده اجرا شد. از سال ٩٣ تا کنون زمینه برای اجرای این اثر فراهم نشده بود که بعد از مشاوره و همکاری با خانم بردبارجاویدی که اکنون در دانشگاه آیوا درایالات ... دیدن ادامه ›› متحده آمریکا مشغول پژوهش، تحصیل و تدریس است این امکان فراهم شد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: درونمایه نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی»، جنگ و عوارض ناشی از آن روی نوجوانان و جوانان است. این نمایشنامه‌ مینیمالیستی پایانی کاملا تراژیک دارد و شیوه اجرایی آن پست مدرنیستی است. جی.آر ویلار joão rei villar که در پرتغال متولد شده، هم اکنون در انگلستان زندگی می‌کند و به زبان انگلیسی نمایشنامه و فیلمنامه می‌نویسد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «پیوند خونی» اشاره کرد که درسال ٢٠١١ جایزه امی را دریافت کرده است. از دیگر آثار این نویسنده نیز می‌توان فیلمنامه «مکپی»، همچنین نمایشنامه رادیویی «آقای پرینکل» و کمدی تلویزیونی «روس‌ها می‌آیند» را نام برد.

نمایش «سنگر دوست داشتنی» از آثار این نویسنده با کارگردانی و دراماتورژی مسلم آئینی از ۱۲ آذرماه در تالار ناصر خسرو دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود.

mehrnews.com/news/4472936
امیرمسعود فدائی، امیر و میترا این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید