در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | حسین طائب درباره فیلم کلمبوس: دیشب که به سینما می رفتم تا کلمبوس را ببینم در ذهنم بود تا مطلبی برا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:27:30
حسین طائب (htaeb)
درباره فیلم کلمبوس i

دیشب که به سینما می رفتم تا کلمبوس را ببینم در ذهنم بود تا مطلبی برایش بنویسم اما هر چه از فیلم می گذشت قصدم ناکام تر می شد
طبیعی است که ... دیدن ادامه ›› تماشاگری که کار های هاتف علیمردانی را می شناسد توقعش برای دیدن فیلم جدید بالا است ، مگر می شود که سازنده فیلم نجیب " به خاطر پونه " را به یاد نداشت؟ هنوز هم " کوچه بی نام " را مشتاقانه دوستش دارم و هرگز دیدن چند باره آن خسته ام نکرده است یادم می آید که بار اول فیلم را ایستاده تماشا می کردم ... چطور می شود که این فرآیند و کارخانه فیلم سازی به کلمبوس منجر شود ؟
فیلم های آقای علیمردانی نیز به لحاظ فروش هم وضعیت خوبی داشته است ( احتمالا به جز آباجان ) و هیچکدام شکست تجاری نداشته اند سال 94 با دو فیلم " کوچه بی نام " و " مردن به وقت شهریور " و در کنار حضور فیلم هایی همچون محمد (ص) مجید مجیدی و نهنگ عنبر و رخ دیوانه رتبه 8 ام برای کوچه بی نام و 12 ام برای مردن را در سال 94 به دست آورد که برای سینمای اجتماعی عالی بوده است اینکه کارگردان دوست داشته ژانر جدیدی را تجربه کند ارزشمند بوده اما به عنوان یک تماشاگر انتظاراتم برآورده نشد .
هاتف حتی در این فیلم هم دغدغه هایت را فراموش نکرده است در بیشتر فیلم ها(حتی اباجان با موضوع جنگ ) دغدغه اجتماعی(( اعتیاد و مهاجرت را داشته است ))
در بخاطر پونه مجید ( فرهاد اصلانی ) معتاد است و مشکلاتی با همسرش دارد سکانس پایانی به خاطر پونه که درهواپیما می گذرد و مهمانداران مشغول توضیحات پروازهستند خیلی دوست داشتنی است . یا در کوچه به نام آنجا که بابک به محدثه در ماشین می گوید که با قاچاقی صحبت کرده 15 تومان نفری می گیره تایلند استرالیا..... یا در مردن به وقت شهریور ... بنابراین موضوع مهاجرت و اعتیاد موضوعات جدیدی برای تو نبوده است.
شخصیت فیلم هاتا قبل از کلمبوس به گونه ای است که تماشاگر آنها را می پذیرد و با آنها همذات پنداری می کند اما در کلمبوس شخصیت ها (به جز فرهاد اصلانی ) همه شبیه شخصیت های کاریکاتوری هستند که تماشاگر آنها را درک نمی کند و مانند عکس گربه ای که برایش مجلس ترحیم گرفته شده چیز خنده داری در نیامده است و مشخص نیست که کیستند و از کجا آمده اند؟ ( چون یکبار فیلم را دیدم اسامی شخصیت ها در ذهنم نیست ) اما چه دلیلی دارد که با سعید پورصمیمی دوست داشتنی برای گذاشتن تریاک در جوراب یا خوراندنش این کارانجام شود؟ آیا اعتیاد به تریاک آن پیرمرد با اعتیاد پسرش ( بگذریم که نشان دادن آن جزییات هم چندان جالب نیست ) یکی است ؟ این خانواده متمول چرا می خواهند به آمریکا بروند یا چشم چرانی پدر بزرگ با معلم زبان هیچکدام سرجای خودش نیست آیا فرهاد اصلانی نمی داند که برادر همسرش کلاه بردار است ؟ و حتی خودش هم با پوشیدن لباس روحانی در تقش عاقد در می آید و تازه متوجه می شود که سند جعل شده ؟ و فقط به گرفتم پول خانه ( سهم همسرش ) اکتفا می کند ؟ حتی می شد پول را نگیرد چون آنها که بر می گشتند و.... دهها مورد دیگر
نام فیلم و تیزر فیلم مردم را برای دیدن یک کمدی دعوت می کند اما فیلم کمدی نیست و خیلی هم جدی است که متاسفانه به نوعی هجو شده است . بردن آن پیرزن به خانه سالمندان با آن چهره غمگین فرهاد اصلانی ، یا شنیدن خبر مرگ پدر بزرگ و یا پایان بندی فیلم با آن فضای سنگینی که ایجاد می کند با دیالوگ فرهاد اصلانی در یک فیلم کمدی چه جایگاهی دارد ؟( هرچند که شاید پیام اصلی فیلم هم همان دیالوگ اصلانی باشد )
شاید اگر از ابتدا فیلم بر اساس طرح جدی و اجتماعی طراحی می شد این سوژه خراب نمی شد پرداختن به موضوع مهاجرت خصوصا معطل ماندن مسافرین به دلیل قانون مهاجرتی رییس جمهور آمریکا یک ایده عالی بود که خراب شد ( مثل فیلم چک پوینت پرویز صیاد )
شک ندارم که آقای علیمردانی به لحاظ فنی نگارش یک فیلمنامه خوب دارای تخصص است اما چطور فیلمنامه کلمبوس متولد شده است ؟ باید ناشی از احوالات درونی اش باشد که امیدوارم همیشه خوب و عالی باشد .
منتظر فیلم خوب بعدی می مانم
امیر، علی عبداللهی و علی جباری این را خواندند
*مریم* و سید حامد حسینیان این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید