در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سعید نوری درباره نمایش ازدواج آقای می سی سی پی: اجرای یکشنبه 7 بهمن 97 [این نقد دیدگاه شخصی بنده می باشد] * نه پشیم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:29:47
اجرای یکشنبه 7 بهمن 97
[این نقد دیدگاه شخصی بنده می باشد]
* نه پشیمان ، نه رضایتمند*
پس از مدت ها که به دلیل مشغله های روزمره از فضای تئاتر ... دیدن ادامه ›› دور بودم ، تصمیم به تماشای نمایش "ازدواج آقای می سی سی پی " گرفتم و البته با خواندن نظرات دوستان پیش از اتخاب این نمایش ، توقعم نسبت به این تئاتر بالا رفت اما آنچنان نبود که باید ....
از نقاط قوت نمایش :
- طراحی دکور صحنه قابل قبول و اجرای گروه موسیقی بسیار خوب بود. استفاده از میز نهارخوری در دکور نمایش به منظور پوشش گروه موسیقی کار هوشمندانه ای بود تا در هنگام اجرا مانع تمرکز تماشاگران نشوند. در مجموع میزانسن برای اجرای فضاهای مختلف نمایش ( خانه ، خیابان ، محل اعدام و ... ) از نظر بنده بسیار خوب بود.
- نکته قابل توجه بعدی گروه بازی سازانی بودند که بسیار پر تلاش و بخوبی در صحنه های مختلف سعی در القای حس نمایش به بینندگان دارند. هماهنگی خوب و اجرای تقریبا بی نقص این گروه قابل تقدیر است.
- بدون شک نقطه قوت این نمایش گروه موسیقی آن است که با اجرای خوب مانع از کسالت بار شدن نمایش می شوند.
- اجرای بازیگران اصلی نمایش دلچسب بود علی الخصوص با در نظر گرفتن دیالوگهای زیادی که بین بازیگران رد و بدل می شود کم نقص بودن اجرا قابل تقدیر است.

اما از نقاط ضعف نمایش :
- جنبه های کمدی نمایش بسیار ضعیف و دور از انتظار بود. همواره در سالن های نمایش و در هنگام اجرا تماشاگرانی هستند که به کوچکترین صحنه ها و یا اداها میخندند که البته هم قابل احترام اند و هم موجب دلخوشی و مسرت عوامل اجرا. اما به جرات میتوان گفت در طول اجرا تماشاگر با دیالوگی که در عمق آن خنده ای نهفته باشد رو برو نخواهد شد. صرفا چند ادا (بطور مثال حرکات وزیر دادگستری) یا چند دیالوگ سرسری تکراری (بطور مثال دیالوگ های شخصیت بودو) گاها موجب تک خنده هایی می شود اما درواقع در طول دوساعت اجرا هرگز با یک کمدی قابل توجه مواجه نیستیم.
- کسالت بار شدن اجرا به لطف موسیقی زنده ای که مدام باعث هوشیاری مجدد تماشاگر میشود و تک اداهایی گاها موجب پوزخندهای حضار میگردد ، قابل تحمل می شود.
- اما به جرات باید گفت دیالوگ های زیاد و موضوع داستان آنچنان جذابیتی برای تماشای 2 ساعته ی یک نمایش نخواهند داشت. نه آنقدر طناز که بتوان با خنده تحمل نمود و نه آنقدر مرموز و جذاب که برای یافتن حقیقتی در پایان انتظار کشید.
- هرچند پراکنده بودن اتفاقات و پیش و پس کردن آن کار هوشمندانه نمایشنامه نویس است که می تواند نقطه امید بخشی برای خارج نمودن نمایش از یکنواختی داشته باشد اما این نیز خود با استفاده بیش از حد از روایتگر در نمایش ، جذابیت داستان را کم کرده و فرصت تحلیل و تفکر را از تماشاگر میگیرد.
- گویی در این نمایش بزرگترین دغدغه ی نمایشنامه نویس و کارگردان تفهیم تک تک صحنه ها و اتفاقات به تماشاگران با کمک کلمات است تا مبادا چیزی از قلم بی افتد در حالی که شاید بتوان در برخی صحنه ها تماشاگر را با اجرا تنها گذاشت تا کمی درگیر چیدمان پازل های نمایش شود.

در پایان همان جمله ی ابتدای متن را تکرار میکنم که نه پشیمانم از دیدن این نمایش که زحمت بسیاری پشت هر صحنه ی آن بوده و نه راضی از کلیت ماجرا. با اینحال یک خسته نباشید به تمام عوامل اجرایی این نمایش و آرزوی موفقیت برای شما.
سلام و احترام.دوست عزیز من یک موضوع را نفهمیدم و انتظار هم نداشتم ! چرا باید این نمایش ؛ یک نمایش کمدی باشه ! اسم نمایش , نمایش کمدی نیست و در هیچ جائی اعلام نشده که این نمایش کمدی است.مگه از نمایش شاه لیر انتظار خندیدن داریم که باید از این نمایش این انتظار رو داشته باشیم. متن اصلی هم بر پایه کمیک بودن نیست. من وقتی به دیدن این نمایش اومدم اصلا برای اینکه از خنده اشکم در بیاد نیامدم.!!!!!.
۱۰ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من دلیلِ اصلی ناخرسندی شما از تماشای این نمایش، (به قولِ خودتان) دور بودن درازمدت از فضای تئاتر به دلیل مشغله های روزمره بوده است.
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
جناب لئون ممنون از توجهتون، البته که تنها دلیل ناخرسندی بنده نمیتواند این باشد ، چون دیدگاهم رو به صراحت بیان کردم و آنچه نمیپسندیدم ذکر کردم ، و البته که اینها نظرات شخصی بنده ست و میتواند همسو با نظر دیگر دوستان نباشه.
۱۴ بهمن ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید