در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | متین فرد درباره نمایش ملاقات: در ادامه روزهاى سرماخوردگى و بى حالى حاصل از آن، دیدن اثرى هنرمندانه د
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 21:37:37
در ادامه روزهاى سرماخوردگى و بى حالى حاصل از آن، دیدن اثرى هنرمندانه در معیت یک دوست خوب، همان چیزى است که حال آدم را خوب مى کند!
انگار همیشه مى شود روى حس خوب بعد از تماشاى نمایش هاى #پارسا_پیروزفر حساب کرد، و اینبار در آخرین نفس هاى سال ٩٧، نمایش #ملاقات
١-در باب بازى هاى نمایش، بى إغراق مى توان گفت که در ملاقات همه ى شخصیت ها به درستى انتخاب و چیده شده اند، آلفرد بیچاره! بى دلیل نیست که #رضا_بهبودی پاى ثابت کارهاى پیروزفر است، و اینجا او نمادى از بى عدالتى امامعصوم ودوست داشتنى است! #پانته_آ_پناهی_ها ، بانوى میلیاردر ٩ شوهره و عدالت خواه، که به قول خودش همه جاى بدنش مصنوعى است، با بازى روانش، خبث روان کلرزاخانسیان را به خوبى به تصویر مى کشد و در صحنه هاى نشستن و برخواستنش چقدر خوب مصنوعى بودن اندامش را باورپذیر مى کند! سیاوش چراغى پور، بازیگر کهنه کار صحنه ها، اینبار در نقش شهردار، و کشیش هومن کیایى ودیگر بازیگران پیر و جوان همگى عالى، اما خود پیروزفر کجاست؟!! اگر گوش هایت را تیز نکنى و البته دوست همراه تقلبى نرساند، محال است بتوانى پارسا پیروزفر را در نقش معلم مدرسه با آن گریم متفاوتش تشخیص دهى!!!
٢-از بازى ها که بگذریم، در مورد صحنه، جداى از سادگى ش که کفایت مى کرد، تعویض منظم و سریع صحنه ها بسیار خوب بود، اما مگر جنگل وارونه داریم؟ به نظر من جنگل وارونه تاکیدى بر اتفاقى بود که بزنگاه آن جنگل بود، بر روى قارچ هاى سمى!!!
٣-نمایش دوساعتى و چندى به طول إنجامید، و اندک جنبه ى کمدى ش کاملا نمک کار بود، که نه از جنس هجو، که از نوع پیروزفرى ش بود که مى شد با آن ... دیدن ادامه ›› خندید!
٤-اما در مورد خود متن، که البته بى اطلاع از اصل اثر، به نظرم ترجمه ى تمیز و شاید بومى شده اى بود، هنوز ذهنم درگیر است! نمایش بر چند چیز به خوبى تاکید دارد، اینکه هر آدمى یک قیمتى دارد، اینکه سرمایه دارى در پوسته ى دادخواهى چه به سادگى جامعه را تبدیل به مردمى حریص و کینه توز مى کند! اینکه که کشیش مظهر دین و معلم مظهر پدرى هم جایى زانو خم مى کنند!و...
٥-نمایش جملاتى کلیدى داشت، که در راستاى هدف اثر به خوبى عمل میکرد! -یک میلیارد می دهم و عدالت را از شما می خرم! -چندلحظه فکر نکن! وقتی فکر نمی کنه شبیه سیاستمدارا میشه! و...
٦-این را هم بگویم براى آنها که شاید به درستى شکایت از قیمت بالاى بلیط نمایش ها دارند، پیروزفر مى توانست این نمایش را در تالار وحدت یا اسپیناس با قیمت چندبرابر روى صحنه ببرد، اما تئاتر شهر را انتخاب کرد، و تماشاى هنرمندانه اش را براى همگان شدنى کرد. دیدن این اثر را از دست ندهید!