در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | پریس.گلشن درباره نمایش جنایات و مکافات: همونقدر که توی کتاب، تمام لحظات رو با #راسکلنیکف تجربه میکنیم، اضطرابش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:18:47
همونقدر که توی کتاب، تمام لحظات رو با #راسکلنیکف تجربه میکنیم، اضطرابش رو لمس میکنیم و قدم به قدم باهاش جلو میریم تا سرنوشتش رو بفهمیم، تو نمایش هم #بابک_حمیدیان بزرگ و بی رقیب تمام صحنه‌ی عظیم تالار وحدت رو تسخیر می‌کنه.
تبدیل داستان جنایت و مکافات به تئاتر شاید کار سخت و ریسک بزرگی بوده، اما همونطور که دکور سه طبقه نمایش به ما نشون میده، ما با تئاتر شخصیت محوری طرفیم که لایه لایه به اعماق وجود راسکلنیکف و ریشه‌های باورهاش نفوذ میکنه و رنج درونیش رو برما عیان می‌کنه. در تمام طول تئاتر "رنج" حضور پررنگی در زندگی تمام کاراکترها داره.
علاوه بر طراحی صحنه‌ی هوشمندانه، موسیقی هم لحظات پرتنش نمایش رو با شدت هرچه تمامتر بر وجود مخاطب می‌کوبه و درست کار می‌کنه.
شاید اوایل نمایش کمی کند پیش میره اما نهایتا یک تئاتر دیدنی اجرا میشه که تماشاش تجربه‌ی بیاد موندنی‌ای خواهد شد‌.
برگ برنده این نمایش بابک حمیدیانه. تمام تئاتر رو در دست گرفته و کنترل بی‌نظیری که روی بدنش داره رو با تک‌تک سلولامون حس میکنیم (چون من بارها و بارها از وحشت افتادنش از پله‌های گرد دو طرف سن که پیاپی ازشون بالا و پایین میره چشمامو بستم اما این بازیگر قَدَرتر از اونه که حتی لحظه‌ای بلغزه.
و البته #بهناز_جعفری ، #پیام_دهکردی و #مهدی_سلطانی هم درخشانن روی صحنه و تمام بازیگران (#پانته_ا_بهرام #طناز_طباطبایی #مینا_ساداتی #آتیلا_پسیانی ... دیدن ادامه ›› #اصغر_پیران) در ایفای نقششون بی‌نقص عمل کردن.
#جنایات_و_مکافات شاید (بنظر من) شاهکارترین تئاتری نباشه که از رضاثروتی دیدم اما ترکیب ثروتی-حمیدیان انقدر فوق‌العاده‌ بوده و هست که برای تماشای نتیجه‌ی این همکاری شک نکنم.
https://www.instagram.com/theatretaster