در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سمیرا حسینی درباره نمایش ماسک: پرسونا در روان‌شناسی تحلیلی یونگ نوعی ماسک دست‌سازست که شخص برای ایجاد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:10:18
پرسونا در روان‌شناسی تحلیلی یونگ نوعی ماسک دست‌سازست که شخص برای ایجاد تأثیرگذاری بر دیگران و پنهان کردن ماهیت حقیقی خود ابداع می کند.
پرسونا نقاب انتخابی انسان برای پذیرفته شدن در اجتماع است. نقاب توسط اجتماع بر فرد تحمیل می‌شود و هر چقدر تأثیر این تحمیل زیاد باشد ضخامت نقاب بیشتر است. تا جایی که استقلال فرد را از بین می‌برد و فرد نمی‌تواند هدف و امیال خود را دنبال کند. به جای نقش بازی کردن می‌شود خود نقش.
این واژه نام خود را از نقاب یا ماسکی که هنرپیشگان تئاتر در یونان قدیم به صورت می‌زدند، گرفته است. نقاب نمای شخصیت اجتماعی و میانجی میان «من و دنیای واقعی» و بخشی از ماست که در معرض دید دیگران قرار دارد. البته رفتار پرسونا ممکن است در موقعیت‌های مختلف متفاوت باشد.
واضح است که اغلب افراد سعی می‌کنند که پرسونای آن ها نمای خوب و معقولی داشته باشد و طوری رفتار می‌کنند که موردپسند دیگران باشند. حتی خیلی وقت ها ممکن است پرسونا با آن چه در حقیقت صادق است، کاملاً متفاوت و متضاد باشد
بزرگ‌ترین خطر این است که فرد، خود فریب پرسونای خود را بخورد.
مادامی که شخص از وجود این صورتک ها برصورت اصلی خود آگاه است ، نقاب بی ضرر است ، اما زمانی که شخص تبدیل به آن نقش شود سایر جنبه های شخصیت مجال رشد و پرورش پیدا نمی کنند و انسان از خود راستین بیگانه می شود.
تفاوت میان اشخاص سالم و ناسالم این است که اشخاص ناسالم خود را نیز همراه دیگران ... دیدن ادامه ›› فریب می دهند .
شخص سالم می داند چه وقتی چه نقشی را بازی کند و در همان حال طبیعت راستین خود را میشناسد .

اگر دائما" خود را با نقابهایی که برای دیگران به چهره میزنی بشناسائی آن لحظه ای که فرا می رسد و باید نقاب از چهره برداری ، پشت آن نقاب دیگر هیچ چیز نیست...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اجرای بی نظیری بود بسیار کار و پسندیدم .نور پردازی . موزیک بی نظیر . بازی های عالی . متن بسیار قوی . جناب اقطاعی بهتون تبریک میگم و خسته نباشید.
.دیدن این تاتر و توصیه میکنم .






مرسی بابت اینکه وقت گذاشتین و نظرتون رو نوشتین. به تصمیم گیریم درباره دیدن این نمایش خیلی کمک کرد! :)
۲۷ آذر ۱۳۹۸
نمایشی زیبا و تامل برانگیز با بازی های خوب که نشان دهنده کارگردانی حرفه ای و فکر شده است
کار بسیار تمیز و حرفه ای
۰۸ دی ۱۳۹۸
بسیار زیبا بود و خیلی لذت بردم از دیدن کار دوست خوبم بهزاد عزیز و توصیه شدید میکنم از دست ندید این کارو
۰۹ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید