در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد جواد حبیبی درباره نمایش بانوی محبوب من: آنچه خوبان همه دارند "او" یکجا دارد "او" باهوش
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:43:30
آنچه خوبان همه دارند
"او" یکجا دارد

"او" باهوش است چون انتخاب او بر مبنای نیاز جامعه است.
"او" شریف است چون در همان ابتدا به روی سن آمد و کاملا سوبژکتیو و البته خالصانه دلیل شاد بودن کارش را در این دوران پر از غم برای مردم توضیح داد و نیز بابت تاخیر برخی تماشاچیان که باعث برهم خوردن نظم سالن میشود، از دیگر تماشاچیان عذرخواهی کرد.
"او" دلسوز جامعه است چون اثری را ساخته تا حال تماشاچیانش خوب شود.
"او" متخصص، ریز بین و کار بلد است، چرا که در اثرش همه چیز به اندازه ، درست، سر جای خود و کاربردی است. ... دیدن ادامه ›› همه عناصر.
کار "او" دارای قصه است، قصه ای ساده اما با روایتی دلنشین در متن .
متخصص است چون میزانسن هایی داده است به غایت درست. حرکتها، رقصها، رفت و آمدها، نشستنها و برخاستنها همه و همه دقیقا در خدمت اثرند.
ریز بین است چون حواسش به لحظه لحظه نمایشش بوده است و در هر دقیقه آن به نفع پیشبرد نمایش، همه عناصر را به اندازه و درست به خدمت گرفته است. نور ، موسیقی، لباس ، دکور و صحنه.
"او" حواسش به همه لحظات و همه جای صحنه بوده است.
جایی که الیزا عصبی و غمگین است ، صحنه یاران نیز عصبی و غمگینند؛ و جایی که عاشق شده است آنان نیز گل بدست در رفت و آمدند.
فِردی که قرار نیست عاشق کامروا باشد ، هنگام آواز خواندن نمیرقصد! و این نرقصیدن وی در ابتدا تعجب برانگیز است، ولی وقتی نمایش پیش میرود و میفهمیم که الیزا عاشق مرد دیگریست، تازه متوجه میشویم که "او" چقدر فهمیده میزانسن داده است.
نوازندگان نمایش کاملا پرسوناژ هستند و با تدبیری که در چند جای نمایش اندیشیده شده، در صحنه نمایش دارای هویت نمایشی هستند.
و این یعنی "او" فرم را خیلی میفهمد.
"او" تئاتر کلاسیک را کاملا میشناسد.
"او" تئاتر موزیکال را میفهمد.
همچنین فضای مدرن و فانتزی را نیز هم.
"او" کمدی را میفهد و میشناسد و همچنین ابتذال و لمپنیسم را.
به همین دلیل است که با ظرافت از مرزهای بین تئاتر کلاسیک و مدرن عبور میکند و با خلق فانتزی جذاب و شوخی های به اندازه و درست-که از خط قرمز ابتذال و سخیف بودن عبور نمیکنند-تماشاچی را اولا سرگرم و سپس شگفت زده میکند .
و این ها یعنی "او" به شدت فرم را میفهد.
یکی از سخت ترین کارها در نمایشهای طولانی حفظ ریتم است، که "او" به طرز شگفت آوری از پس آن برآمده. طوری که در زمان استراحت بین نمایش تعجب کردم که چطور بعد از یک ساعت استراحت داده اند، حال آنکه دو ساعت گذشته بود و من اصلا متوجه زمان نشده بودم.
"او" کاربلد است چون بازی هایی گرفته دیدنی و بی نقص. نکته اینجاست که جدای از نورا هاشمی که بی نظیر است و نیز رضا عمرانی و جلیل فرجاد ، همه بازیگران حتی کسی که کمترین دیالوگ را دارد به واسطه بازی درست وبه اندازه روی صحنه میدرخشد.
و همه اینها برآمده از زیست عاشقانه "او" در این سالهای متمادی است در عرصه هنر.
"او" بانوی محبوب من است.
"او" بانوی محبوب همه ما تئاتری هاست ، همه ما مردم.
"او" ، گلاب آدینه است.