در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | **نماینده گروه اجرایی** درباره نمایش لباس جدید پادشاه: در 28 بهمن ماه 1400 ساعت 4 بعد ازظهر تماشاخانه سنگلج نشست نقد نمایش لب
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:29:56
در 28 بهمن ماه 1400 ساعت 4 بعد ازظهر تماشاخانه سنگلج نشست نقد نمایش لباس جدید پادشاه با حضور منتقدین عرصه تئاتر جناب آقای رضا آشفته و خانم ها فریال آذری، سپیده اسکندر زاده، شادی جاوید برگزار گردید همچنین کارگردان اثر خانم لادن نازی، نویسنده اثر آقای فرزاد فخری زاده و دراماتورژکار آقای محسن خیمه دوز نیز در این نشست حضور داشتند.
جناب آقای آشفته به بررسی ژرف ساخت اثر پرداخته و آن را متنی در خور با پتانسیل جهانی شدن معرفی نمودند. همچنین اثر را از منظر نماد شناسی و نشانه شناسی و محتوا مورد نقد قرار داده. همچنین تاریخ احمد شاه و مسئله استعمار، ریشه های استعمار و کلیت نمایش نامه را بررسی کردند و لباس را برابر با هویت ایرانی دانسته و انتخاب احمد شاه و نه پادشاه دیگری را تشخیص هوشمندانه ای بیان کردند.
سرکار خانم فریال آذری به بررسی شخصیت نقش اول قصه احمد شاه قاجار از منظر روان شناسی اگزیستانسیال پرداخته و وجوه شخصیتی قهرمان قصه را بررسی نمودند. و مسئله از دید مسئولیت گریزی، اختلال اضطراب جدایی کودکی که ماحصل تبعید والدین به مسکو و پرورش یافتن توسط نایب السلطنه ها که در واقع نگاه آ؛مرانه و نه پدرانه و یا دلسوزانه به احمد شاه داشتند پپرداخته و تمایل او به سفرهای مکرر را از باب مسئولیت گریزی و همچنین افسردگی عمیقی که در نوجوانی در وجودش نهادینه گردیده را بیان نمودند و همچنین به بررسی تقابل تاثیر فرهنگ و هنر واثرات آن بر روی یکدیگر پرداختند.
پس از آن سرکارخانم شادی جاوید به نماد شناسی عنصر لباس و شخصیت خیاط پرداخته و همچنین به نقد فرم گرایانه و تاثیر استعمار در شکل گیری رخدادهای اثر پرداختند. و به برخی از مشکلات اجرا اشاره نمودند. و درباره به کاربردن زبانهای مختلف در اثر با غلطهایی که گاه فاحش و نه طنز می نمود را مورد نقد قرار ... دیدن ادامه ›› دادند.
در نهایت سرکار خانم سپیده اسکندر زاده به نقد موقعیت های پسا استعماری و پست کلونیا و تقابل سنت و مدرنیته، بررسی نگاه غرب و شرق نسبت به یگدیگر و تنش های موجود در این تقابل که منجر به طنز شده و این نگاه طنز آمیز در اثر پرداختند.
و در حاشیه جلسه نقد به مفاهیم پایه ای من باب هنر، هنرمند، بسترهای موجود، دیده شدن هنرمند و اثرش و همچنین تبعات به فراموشی سپردن فرهنگ و هنر که در جامعه موجب برافروختن شعله های خشم دیکتاتوری نزاع و جنگ افروزی می شود پراخته شد.
جایی هست که زمان و مکان این نشست ها قبلش اطلاع رسانی بشه؟
۳۰ بهمن ۱۴۰۰
**نماینده گروه اجرایی**
دوست عزیز و بزرگوار، ضمن دعوت دوباره شما به عنوان میهمان گروه، به علت مشکلاتی که در شب اجرایی که تشریف آورده بودین پیش آمده بود، خدمتتان عرض کنم، این نشست در صفحه اینستاگرام تمام اعضای گروه و ...
خیلی ممنون بابت دعوتتون
دیگه اینقدر به این موارد برمیخوریم یه جوری سعی میکنیم تمرکزو حفظ کنیم، خلاصه من تونستم لذت ببرم از نمایشتون
متاسفانه فقط صفحه آقای سلگی رو داشتم، حیف ندیدم، دوست داشتم باشم
۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سید حسام حجازیان
خیلی ممنون بابت دعوتتون دیگه اینقدر به این موارد برمیخوریم یه جوری سعی میکنیم تمرکزو حفظ کنیم، خلاصه من تونستم لذت ببرم از نمایشتون متاسفانه فقط صفحه آقای سلگی رو داشتم، حیف ندیدم، دوست داشتم باشم
در اینستاگرام صفحه لباس جدید پادشاه نقد ها منتشر خواهد شد گرامی??
۳۰ بهمن ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید